About Me

My photo
Sunt un om,ca si tine.Un calator prin mintea ta.Ca m-am nascut nu e vina mea,ca am trait,e multumirea mea,dar cum ma voi duce,e planul lui Dumnezeu!

Thursday, June 1, 2023

Ziua Internationala a copiilor…

Ziua Internationala a Copilului,a fost mentionata prima data la Geneva la Conferinta Mondiala pentru Protejarea si Bunastarea Copiilor in luna august a anului 1925,la care 54 de reprezentanti din diferite tari,au adoptat Declaratia pentru Protectia Copilulului.Dupa aceasta conferinta,multe guverne au introdus "Ziua Copilului"In Turcia ziua copilului a fost sarbatorita pentru prima data in data de 23 aprilie 1920.In anul 1954,Fondul International pentru Urgente ale Copiilor al Natiunilor Unite(UNICEF)a emis o recomandare care prevedea faptul ca fiecare Stat sa dispuna de o zi la asa-numita "Ziua Copilului"Universal Children's Day.In Romania Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului (ANPDC) s-a constituit la 1 ianuarie 2005.Children's Day is celebrated on various days in many places around the world,in particular to honor children.Major global variants include a Universal Children's Day on November 20,by United Nations recommendation.Children's Day is often celebrated on other days as well.Ma loveste cate un dor,cum a fost odat.Mi-e dor dar ce folos,ca viata trece,si nu stiu,sa imbatranim frumos.M-a sunat fiul meu Emanuel,si tot vorbind cu el,m-a intrebat ce fac.Si eu ascultand muzica,i-am spus ca sunt plecata de acasa.El m-a intrebat,unde?Cand i spui la cineva ca e plecat de acasa,are mai multe intelesuri.Uite si la asta,e plecata de acasa!Adica,plecata cu mintea,sau deraiata de pe line.Si asta,a deraiat,nu s-a putut infrana!Si uite asa tot vorbind,la tine eu ma gandind,cum sa ma oglind.Cand pot zambi,de ce n-o fac?Cand pot vorbi,de ce sa tac?Cand rad,de ce sa nu plang?Cand stau,de ce sa nu fug?Cand disper,de ce sa nu sper?Cand plec,de ce sa nu stau?Cand urasc,de ce sa nu iubesc?Cand sunt chemata,de ce nu vin?Cand cad,de ce nu zbor?Cand ranesc,de ce nu iert?Si totusi,mai exista oameni buni,chiar de te barfesc si nu-ti dau buna ziua,si iti doresc sa te usuci ca paiul,tu canta cu naiul.Multi chiar vorbesc cu linguseala,tu pune-le imala,si lasa-i cu sfiala.Mai bine sa-mi zica ca sunt plecata de acasa,decat sa stau cu iei la masa.Si chiar daca am dat in mintea copilului,e mai buna ca a nebunului.Eu te invat de bine,sa nu suferi si tu ca mine,mai bine dute cu mintea de acasa,si lasa copilul din tine,sa se bucure de viata.Vreau ca sa-i faci fata,necazului care te inhata,si te duce tot in ceata.Traiesc cu tine,viata mea,in libertate si povata,ca aceasta este viata mea!Cu dragoste,de tine pentru mine,cat traiesc in viata mea!Traiesc pana mor,cu copilul din mine.Doar m-am alintat cu un gand.Traieste copilule din mine,si tuturor copiiilor din lumea-ntreaga.Copilule,te-ntreb ce fel de OM ti-ai dori sa devii,ce valori iti vei alege-n viata,ce-ti vor defini caracterul?Vei fi un om bun?Vei fi un om intelept?Vei fi generos?Vei alege sa fii de incredere?Vei fi un om respectuos?Vei fi iubitor si empatic?Vei stii sa ierti si sa mergi mai departe?Vei fi un om corect si sincer?Vei fi un om responsabil?Vei alege sa fii curajos?Vei fi un om puternic?Alege sa fii Om!

No comments:

Mai,beau o gura,de apa…

Mai,mai,mai beau si io o gura,de apa,sa ma astampar pa fata.Beau apa de la un izvor,ca duc un mare dor,si vreau sa ma astampar usor.Ce fac...