Thursday, June 9, 2016

Nu exista perfectiune...

Ce este perfectiunea?O iluzie.Niste norme trasate.Iar noi ne amaram existenta incercand sa ne conformam.Nu exista perfectiune,dar daca ne place cuvantul,putem sa-l folosim cu mai multa lejeritate.Sa vedem mai multa perfectiune in jur.Am uitat sa ne bucuram de viata noastra pentru ca nu este ''perfecta''.Mai rau este ca nici macar nu definim noi ceea ce ar trebui sa fie o viata perfecta,ci-i lasam pe ceilalti sa ne spuna.Esti perfect la momentul acesta.Si vei continua sa cresti,sa inveti,si sa te dezvolti.Si fiecare ''defect'',fiecare ''imperfectiune'' e o sansa pentru tine sa cresti si sa te construiesti asa cum iti doresti.Cat despre ceilalti.Nu vedem la ceilalti decat o oglindire a noastra.Iar daca ne supara ceva la cel de langa noi,sursa este in mare parte din noi insine.Nu ne deranjeaza ''defectele'' pe care nu le ''avem''Le-am ignora.Enumera-ti imperfectiunile si cauta-le frumusetea,unicitatea,sansa de-a evolua.Priveste-le cu iubire si intelegere si vei vedea ca intreaga ta viata se va schimba.Apoi uita-te la cei din jur si la imperfectiunile lor.Cauta legatura acelor imperfectiuni cu tine.Si in tot timpul acesta,nu uita ca toate imperfectiunile tale sunt perfecte.Insa daca vrei sa schimbi ceva la tine,incepe si accepta imperfectiunea.Abia atunci procesul de transformare poate incepe.Toti cadem.Asta e primul lucru.Unii se impiedica pe cale.Altii se prabusesc,Petru s-a prabusit. In Ioan cap. 18,m-am tot gandit de ce L-a negat pe Isus Hristos.“Esti si tu unul dintre ucenicii Lui?” Stiti ce a zis? “Nu.Nu sunt,nu L-am cunoscut,nu am fost ucenicul Lui.”De ce L-a negat pe Domnul Isus?Pentru o gramada de motive,dar Ioan parca e singurul care spune ceva.Stiti cine era unul dintre cei care l-au intrebat?Nu slujnica.Ioan mai zice un cuvant in Ioan 18.Era Malhu.Tocmai ii taiase o ureche Petru.Il intreaba din nou si spune, “Nu!”O negare completa.Nici unul din noi nu e imun la pacat.A fost cel mai bun ucenic al lui Hristos.Hristos avea un cerc interior,format din 3 persoane pe langa El:Petru,Ioan si Iacov.A fost cel mai puternic.A fost 2 ani cu cel mai bun Invatator care a existat sub soare.A fost omul care a vazut minunile lui Dumnezeu si a cazut lamentabil.Sa stiti ca Dumnezeu n-a fost surprins.Dumnezeu nu-i surprins cand pici tu.Stiti de ce?Stie natura noastra.Stie ca suntem din Adam facuti si Adam a fost primul care a pacatuit.Si Dumnezeu stie ca nu suntem mai buni decat El.Stie ca Adamul din noi lucreaza in fiecare zi cadere.In Romani 3:23 spune ca toti au pacatuit si sunt lipsiti de slava lui Dumnezeu.De aceea,oamenii trebuie sa inteleaga ca nu exista perfectiune pe pamantul acesta si in momentul in care cauti perfectiunea spirituala si vrei sa ajungi acolo sus,prin mijloacele tale,o sa fii deceptionat de atatea ori,ca nu o sa reusesti.Si o sa cazi,caderea va fi mai mare cu cat te crezi mai sus si de neatins.“Toti sa cada,”zice Petru,“Eu nici intr-un caz nu o sa ma leapad de Tine.”In fiecare din noi este o samanta de Petru si o samanta de Iuda.In fiecare dintre noi este un potential vanzator de Hristos,prin atitudinile noastre,prin vorbele noastre,prin trairile noastre,prin ceea ce facem in fiecare zi.Il vindem pe Isus cu un pret mai marunt decat Iuda.De multe ori,nici macar de frica nu-L vindem,ci de plictiseala.Sa nu spuneti ca pruncilor nostri le este frica,Frate dar cum se poate ca s-a intamplat cu el,ca a fost botezat cu Duhul Sfant?” Ca si cum noi Penticostalii am fi imuni.Fratilor,nici unul dintre noi sa nu se considere prea grozav spiritual.De aceea,intelege-l pe celalalt,cand pica,pentru ca urmatorul esti tu.Priveste-l pe celalalt langa tine.Nu cauta perfectiune pe pamant,ca nu o sa o gasesti,nici spiritual,nici din punct de vedere al familiei,Biserica perfecta va fi doar in cer,mireasa lui Isus Hristos.Aici sunt oameni care in fiecare zi se lupta sa nu cada.Dar,se intampla sa pice.Trebuie sa intelegi ca pacatul tau are consecinte.Daca nu iti plangi pacatul,inseamna ca nu-ti pare rau de el.Inseamna ca poti sa-l faci usor,iarasi.Trebuie sa te confrunti cu pacatul,sa-l marturisesti si sa te lepezi de el.Isus are inca un scop si o misiune pentru tine.Indiferent ce faci,e inca prietenul tau.Cred ca nu sunt singura care m-am intrebat deseori ce inseamna perfectiunea si ce presupunea ea.Dincolo de ceea ce se stie ca definitie a perfectiunii ramin de fapt foarte multe nedumeriri.Atinsa de cineva sau de ceva sau neatinsa,nefiind palpabila.Nu cred ca cineva a reusit sa formuleze o teorie inchisa despre perfectiune cata vreme se tot nasc semne de intrebare.Perfect,desavirsit,fara cusur.Perfectiunea este o conventie iar perfectul este imperfect in mod cert.De ce trebuie sa fie totul perfect?Perfectiunea este o notiune inselatoare.Ma intreb de ce noi oamenii gonim,uneori ratacim doar,in cautarea acestei autentice „Fata Morgana” a „desertului”,identificabil,de multe ori,cu existenta insasi.De ce cautam perfectiunea cand tocmai in micile imperfectiuni sta tot farmecul vietii.Presupun ca daca totul ar fi perfect ne-am plictisi tot cautind zadarnic ceva ce mai trebuie „slefuit”. Intre altele,probabil,ar disparea bucuria si fericirea care e ceva de durata,pe cand bucuria este o senzatie de moment.Perfectiunea e atinsa nu atunci cand nu mai este de adaugat,ci cand nu mai este nimic de inlaturat.Suntem perfect de imperfecti...






Inaltarea Domnului...

Inaltarea este o sarbatoare mare si frumoasa,in care regasim numeroase obiceiuri si traditii stravechi ce imbina intr-un mod autentic,credinta cu credintele,legenda cu realitatea.Inaltarea Domnului este praznuita la 40 de zile dupa Inviere,in Joia din saptamana a VI-a,dupa Pasti.Este cunoscuta in popor si sub denumirea de Ispas.In aceasta zi crestinii se saluta cu "Hristos S-a inaltat!"si "Adevarat S-a inaltat!"Hristos S-a inaltat la cer de pe Muntele Maslinilor,in vazul Apostolilor si a doi ingeri.Ingerii le-au vorbit ucenicilor despre a doua venire a lui Hristos,ca acestia sa nu se lase coplesiti de durerea despartirii.Din Sfanta Scriptura aflam ca Mantuitorul Si-a ridicat mainile,binecuvantandu-i pe ucenici,iar pe cand ii binecuvanta S-a inaltat la cer.Luca 24, 51in timp ce un nor L-a facut nevazut pentru ochii lor.F.A. 1,9Adeseori Dumnezeu le-a vorbit oamenilor din nor,fenomen prin care se manifesta energiile divine,menite sa reveleze prezenta Divinitatii,dar sa o si ascunda.Inaltarea Domnului sarbatorita in vechime odata cu Rusaliile.Cea mai veche mentiune despre sarbatoarea Inaltarii Domnului o gasim la Eusebiu din Cezareea,in lucrarea "Despre sarbatoarea Pastilor"compusa in anul 332.Din aceasta lucrare reiese ca Inaltarea Domnului era sarbatorita in acea vreme odata cu Rusaliile,la 50 de zile de la Invierea lui Hristos.Spre sfarsitul secolului al IV lea,inceputul secolului V,sarbatoarea Inaltarii s-a despartit de cea a Pogorarii Sfantului Duh (Rusaliile),fiind praznuita in a 40-a zi dupa Inviere,data care va ramane stabilita pentru totdeauna in calendarul bisericesc.Inaltarea lui Hristos intru slava si sederea Sa de-a dreapta Tatalui este chipul deplinei indumnezeiri a umanitatii Lui.Prin toate actele Sale,intrupare,moarte,inviere El a indumnezeit treptat firea omeneasca pe care a asumat-o,dar prin Inaltare a transfigurat-o pe deplin.Datorita transfigurarii supreme a trupului Sau,Hristos poate deveni interior celor care cred in El.Inaltarea Domnului nu inseamna retragerea Sa din creatie,pentru ca El continua sa fie prezent si lucrator prin Sfantul Duh.Inaltarea cu trupul la cer este o marturie a faptului ca omul a fost creat pentru vesnicie,caci Fiul nu Se infatiseaza Tatalui numai ca Dumnezeu,ci si ca Om.Hristos prin Inaltarea Sa,nu arata doar unde trebuie sa ajunga omul,ci se face cale si putere,ca omul sa ajunga la aceasta stare.El sade pe tronul dumnezeiesc al slavei,dar si locuieste in inima celor ce-L iubesc.Asa putem intelege paradoxul: Hristos este inaltat si in drum spre inaltare cu fiecare dintre noi.In primul registru din icoana Inaltarii Domnului este reprezentat Mantuitorul intr-o mandorla,simbol al slavei dumnezeiesti.Sta asezat pe un curcubeu si binecuvinteaza cu mana dreapta,iar in stanga tine Sfanta Evanghelie.In afara mandorlei sunt doi ingeri,care zboara cu bratele intinse,atingand cu mainile lor marginea exterioara a mandorlei.Ingerii sunt prezenti nu pentru a sustine mandorla,caci Hristos Se inalta prin propria putere dumnezeiasca,ci ca semn de cinstire.Reprezentarea Domnului purtat de ingeri este si o icoana profetica a Celei de-a doua veniri,cand va avea loc sfarsitul chipului acestei lumi si judecata tuturor.Barbati galileieni,de ce stati privind la cer?Acest Isus care S-a inaltat de la voi la cer,astfel va si veni,precum L-ati vazut mergand la cer".Fapte 1,11In cel de-al doilea registru se afla Maica Domnului,care priveste in fata si are mainile inaltate in rugaciune.De o parte si de alta se afla Apostolii,iar langa Fecioara Maria stau Pavel in dreapta si Petru in stanga.In spatele Maicii Domnului sunt doi ingeri in vesminte albe,care tin in mana dreapta un toiag,iar cu stanga Il arata pe Hristos inaltandu-Se.Chiar daca Sfanta Scriptura nu aminteste de prezenta Fecioarei la Inaltarea Domnului,ea este afirmata de cantarile Bisericii: "Bucura-te,Nascatoare de Dumnezeu,Maica lui Hristos Dumnezeu,ca vazand astazi pe Cel ce L-ai nascut inaltandu-Se de pe pamant,impreuna cu ingerii L-ai marit" Desi nici Pavel nu a fost prezent la Inaltarea Domnului,El este reprezentat alaturi de ceilalti Apostoli in icoana Inaltarii.Motivul?Cu putin timp inainte de Inaltarea Sa,Hristos ii indemnase pe ucenicii Sai sa propovaduiasca pretutindeni Evanghelia,iar Pavel a fost "vas ales,ca sa poarte numele Meu inaintea neamurilor si a regilor si a fiilor lui Israel" Fapte 9, 15