Friday, March 25, 2016

ISTORIA CA VIITOR-Discursul doamnei Ana Blandiana

Discurs teribil al Anei Blandiana despre sinuciderea unei Europe "prea bine hrănite, prea hedoniste": Europa pierde văzând cu ochii nu pentru că nu are resurse, ci pentru că nu are credințăAna Blandiana a primit titlul de "Doctor Honoris Causa" al Universității Babeș-Bolyai din Cluj Napoca, iar în discursul de acceptare a distincției, poeta a vorbit despre momentele pe care le traversează lumea și Europa, informează pressone.

În timpul alocuțiunii sale, intitulate "Istoria ca viitor", Ana Blandiana, a afirmat că și-a ales că Europa și omenirea este în criză.
Ea a spus că momentele prin care trece continentul european seamănă cu ultimele clipe ale Imperiului Roman de Apus."Trăim catastrofe și tragedii cu un obositor sentiment de deja-vu, ca și cum ni s-ar fi dat o istorie second hand. Nu e un secret pentru nimeni că epoca noastră seamănă izbitor cu cea de la sfârșitul imperiului roman. Același aer de sfârșit de sezon, de putere, de lume", a afirmat ea.
Ana Blandiana consideră că Bătrânul Continent este prizonierul dogmelor corectitudinii politice.
"Tot ce i se întâmplă Europei în ultima jumătate de an este, dincolo de motivațiile de ordin politic, adesea oculte, un prilej de obligatorie meditație asupra ei însăși, asupra condiției ei spirituale, acoperită, și aproape pierdută din vedere, în umbra groasă a obsesiei intereselor materiale. O gravă interogație asupra definiției ei. Este evident că în implacabila ciocnire a civilizațiilor, Europa pierde văzând cu ochii nu pentru că nu are resurse, ci pentru că nu are credință. Și nu mă refer numai la credința în Dumnezeu, deși evident și despre asta e vorba, ci pur și simplu la puterea de a crede în ceva. Încleștarea dintre unul care crede cu tărie în adevărul credinței sale, oricât de aberant ar fi acel adevăr, și unul care se îndoiește de adevărul idealurilor sale, oricât de strălucitoare, se va termina întotdeauna cu victoria primului", susține poeta.
Europa și-a infirmat propria istorie, negându-și rădăcinile creștine. "Să ne amintim dezbaterile de acum nu mulți ani în urma cărora Uniunea Europeană a optat să refuze sintagma „rădăcinile creștine al Europei”, infirmându-și astfel propria istorie și propria definiție culturală. Ni se va răspunde că Europa crede în libertate. E adevărat. Dar libertatea este o noțiune cu margini nesigure, în stare să producă orice, dar nu și să scuze orice. Din nefericire părinții democrației, când au scris Carta Drepturilor Omului, au uitat să scrie și o Cartă a datoriilor omului. „Unde nu este datorie, nu este drept, spunea Carol I, și unde nu este ordine nu este libertate”, a continuat autoarea "întâmplărilor din Grădina mea".Blandiana afirmă că țările din Est sunt mai suspicioase decât cele din Occident din cauza traumelor prin care au trecut timp de zeci și sute de ani."Îmi amintesc cât de impresionată am fost când l-am auzit pe Lech Walesa mărturisind că, după ce ani de zile muncitorul care a fost a luptat pentru libertate, a descoperit, devenit președinte, că de libertate răul profită mai mult decât binele. Și nu pot să mă împiedic să consider acest tip de concluzie explicația faptului că țările membre ale Uniunii Europene, care au trecut prin experiența traumatizantă a comunismului, sunt mai reticente, maisuspicioase și mai sceptice decât colegele lor occidentale, a căror corectitudine politică învățată de decenii pe de rost se întinde iresponsabilă între egoism și naivitate. Deceniile de represiune sălbatic organizată și de savante și diabolice manipulări i-au învățat pe estici să caute și să descopere răul programat, oricât de înșelătoare i-ar fi aparențele", a spus ea.În continuare, poeta a abordat tema corectitudinii politice, cea devenită "aproape religie și mai mult decât politică", dar și despre distrugerea statelor naționale.
"Laborioasa construcție a secolului 19 care a  dat coeziune și sens statelor naționale a fost introdusă în baia de acizi a demitizării și deconstrucției, pentru a se putea înălța pe terenul pustiit un alt edificiu, dictatura mondialăa proletariatului,ieri, sau satul planetar,azi.. Satanizarea noțiunii de națiune, naționalitate, naționalism de către internaționalismul proletar sau de către political correctness, chiar dacă are scopuri diferite, se manifestă cu aceeași violență și are aceleași victime: tradiția, mândria moștenirii din bătrâni și solidaritatea cu cei din neamul tău, neamul însemnând în același timp popor, dar și familie ", a spus Blandiana. 
Poeta a abordat apoi și subiectul căsătoriilor între persoane de același sex, coroborat cu lipsa nașterii de prunci, ca pași ai procesului de distrugere a familiei."Coeziunea familiară era privită ca un potențial oponent în cele mai irespirabile perioade ale represiunii ,pentru că retragerea în interiorul familiei, ca în ultima redută împotriva nebuniei, a fost cea mai generală formă de rezistență, pasivă, dar de neînfrânt. Cu atât mai tulburător apare azi felul în care moleșirea, obosirea unei societăți prea bine hrănite, prea hedoniste, prea puțin spiritualizate se manifestă nu numai prin scăderea rigorilor morale și-a tradițiilor, ci și prin scăderea natalității, consecință directă a diminuării coeziunii familiale.Curios, în cazul Europei de azi, este felul în care se reacționează la această situație oarecum obiectivă și,evident,periculoasă : în loc ca statele să-și intensifice programele de stimulare economică a creșterii natalității (în condițiile în care cifra medie de copii pe familie este la europeni 1,2, iar la islamici 8) ultimul trend politically correct în Europa este legalizarea căsătoriilor unor familii care în mod natural nu pot face copii. Nu e singura dintre reacțiile europene care face să-mi vină în minte misterioasa psihologie a balenelor care, din când în când și din motive necunoscute, înoată spre câte un țărm și ies din lumea lor, sinucigându-se", a declarat ea.
Discursul integral al doamnei Blandiana este disponibil aici.

S-a terminat,E viu in vecii vecilor!

Patimile Domnului Isus Hristos si insemnatatea jertfei Sale.Dispretuit si parasit de oameni.Om al durerii si obisnuit cu suferinta,era asa de dispretuit ca iti intorceai fata de la El,si noi nu L-am bagat in seama.Isaia 53.3Totusi,El suferintele noastre le-a purtat,si durerile noastre le-a luat asupra Lui.Isaia 53.4Dar El era strapuns pentru pacatele noastre,zdrobit pentru faradelegile noastre.Pedeapsa,care ne da pacea,a cazut peste El,si prin ranile Lui suntem tamaduiti.Isaia 53.5Mi-am dat spatele inaintea celor ce Ma loveau,si obrajii inaintea celor ce-mi smulgeau barba,nu Mi-am ascuns fata de ocari si de scuipari.Isaia 50.6Plugarii au arat pe spinarea mea,au tras brazde lungi pe ea.Psalmul 129.3Cand a fost chinuit si asuprit,n-a deschis gura deloc,ca un miel pe care-l duci la macelarie,si ca o oaie muta inaintea celor ce o tund,n-a deschis gura.Isaia 53.7Am ajuns ca apa,care se scurge,si toate oasele mi se despart,mi s-a facut inima ca ceara,si se topeste inlauntrul meu.Psalmul 22.14Fiindca plata pacatului este moartea,dar darul fara plata a lui Dumnezeu este viata vesnica in Isus Hristos,Domnul nostru.Romani 6.23Fiindca atat de mult a iubit Dumnezeu lumea,ca a dat pe singurul Lui Fiu,pentruca oricine crede in El,sa nu piara,ci sa aiba viata vesnica.Ioan 3.16 In El avem rascumpararea,prin sangele Lui,iertarea pacatelor.Efeseni 1.7 Si viata,pe care o traiesc acum in trup,o traiesc in credinta in Fiul lui Dumnezeu,care m-a iubit si s-a dat pe Sine insusi pentru mine.Galateni 2.20Am fost mort,si iata ca sunt viu in vecii vecilor.Apocalipsa 1.18 El,macar ca avea chipul lui Dumnezeu,totusi n-a crezut ca un lucru de apucat sa fie deopotriva cu Dumnezeu,ci S-a dezbracat pe Sine Insusi si a luat un chip de rob,facandu-Se asemenea oamenilor.La infatisare a fost gasit ca un om,S-a smerit si S-a facut ascultator pana la moarte si inca moarte de cruce.De aceea si Dumnezeu L-a inaltat nespus de mult si I-a dat Numele care este mai presus de orice nume pentru ca in Numele lui Isus sa se plece orice genunchi al celor din ceruri,de pe pamant si de sub pamant si orice limba sa marturiseasca spre slava lui Dumnezeu Tatal ca Isus Hristos este Domnul.Filipeni 2:6-11 El a inviat ca Biruitor al mortii si e viu in vecii vecilor.Numele Lui este Cel viu!El este Domnul,Stapanul vietii.Nimeni nu este sfant ca Domnul,nu este alt Dumnezeu decat El.Nu este stanca asa ca Dumnezeul nostru!Pentru ce cautati printre cei morti pe Cel ce este viu?Nu este aici,ci a inviat.Aduceti-va aminte ce v-a spus pe cand era inca in Galileia,cand zicea ca Fiul omului trebuie sa fie dat in mainile pacatosilor,sa fie rastignit,si a treia zi sa invieze!Luca 24:5-7 S-a terminat,e ingropat,si multa jale apasa in suflet.Ucenicii ce-au mai ramas,pe Isus Il plangeau,iar femeile sa ingrijeasca trupul au venit,aducand cu ele miresme.Insa-n locul lui Isus,un inger a sosit,si le-a spus:Nu va temeti!A inviat,mormantul este gol!A inviat,Isus a biruit!