About Me

My photo
Sunt un om,ca si tine.Un calator prin mintea ta.Ca m-am nascut nu e vina mea,ca am trait,e multumirea mea,dar cum ma voi duce,e planul lui Dumnezeu!

Thursday, October 28, 2021

O cronica…

Cronica este un gen literar care se bazeaza pe fapte adevarate,un eveniment care a avut loc la un anumit moment,descriind cum sa intamplat,de la inceput pana la sfarsit.Am scris o cronica,intr-o toamna ironica,blogodnica dar e tare jalnica.Am adus-o pe Camelia acasa,dar e in baxa.Ce e viata omului?Din tarana esti,si te farama in cenusa,fara manusa.De ce trebuie sa mori?Chiar daca zadarnice sunt toate,de ce-ti aduni comori,si lasi in urma flori de culori,pe al gropii ogor.Zadarnice sunt toate,si plansul rugaciunii,si mila in dar,si har dupa har,toate nu au habar,e doar un hotar.Zadarnic e si rasul,si zambetul pe buze,chiar si acel fara buze,are buburuze.Zadarnica ostire,nu are nici menire,si nici nemurire,e doar o simtire.Zadarnic stau cuminte,si tot invat ca sunt parinte,dar nu stiu sa ma comport ca un parinte,ca nu am minte.Si aceasta este zadarnic,ca sunt un fatarnic,si traiesc amarnic,dar trainic.Nu raman trainic,totul e zadarnic si cu praznic.Zadarnic este si viata,te scoli cu dimineata,si t-i se rupe ata.Asa e viata?Din zadarnicii vremelnice,cu unelte puternice,te lovesti singur,prielnice.Zadarnic e si omul,e tot ca pomul,infrunzeste,infloreste,rodeste si apoi se putrezeste.Asa e viata?Zadarnic sunt toate,ca trebuie sa mori,un suflet se ridica,iar altul cade jos,strabate universul cu aripe sublime,si sta cu ochii inchisi nepasatori.Zadarnic e sa te nasti si sa mori.Dar am invatat zadarnicul secret,sa nu mai stau in closet,sa zambesc cand toti ma parasesc,chiar si singura cand eu pasesc.Multe lovituri am primit in viata,am zambit chiar daca mi-a fost asa de greata,batuta si peste fata,am invatat lumea,cu un zambet sa-mi zambeasca!Zadarnica e viata,ca trebuie sa mori!O pecingine cu flori de funingine,ma zbangaie cu placingine.Efortul nu se poate masura.Am facut efort sa scriu,si tot o sa mai scriu,pana ma baga in sicriu.Adica,intr-o baxa,fara axa si nici viata.Cu efort,cu truda si greu,cu chiu,cu vai,in mod insistent,cu insistenta,cu orice pret,cu ravna cu zel,cu pasiune de minune,cu mare cazna din toate puterile,din rasputeri,pe opinteala de oboseala.Acum cronica a luat-o la vale,ca ma rupe la shale.

No comments:

Curcubeu in Glendale Arizona…

A venit Primavara,si ploaia a adus curcubeul.