Thursday, January 1, 2015

O zi frumoasa pe munte,de 1 Ianuarie-2015

Am petrecut prima zi din an pe munte,Fat Man's Pass on South Mountain,cu fica mea Ramona si nepotelul Lucas.Unii rezista altii nu,eu am rezistat pana acum,nu stiu cum,si o sa mai rezist si pe mai tarziu.Cand vrei sa faci o schimbare in viata ta,in mod special intalnesti rezistenta de-a lungul drumului.O strategie de a lasa fara putere o astfel de rezistenta este strategia fortei coplesitoare.Prea des oamenii incearca sa faca o schimbare mare.Ceea ce nu te omoara,te face mai puternica.Imagineaza-ti cum ar fi viata ta,daca ai putea sa iti realizezi majoritatea obiectivelor de la prima incercare.Aceasta a fost pentru mine,de prima data,si nu stiu cand va mai fi inca una si mai mare.Prima incercare a avut succes.Fara munca in plus,repetari,reincercari,fara nimic din toate acestea.Rezistenta forta si cadenta,cine nu mai poate mainile la spate,ati mai auzit voi din acestea?desigur ca da.Probabil in aceste momente,mintea ta opune rezistenta la tot ceea ce citeste aici,pentru ca nu vrea sa accepte toate aceste lucruri,insa eu stiu ca va veni momentul in care te vei convinge de aceste lucruri si atunci te vei gandi la aceste cuvinte.Daca esti aici si citesti aceste randuri,atunci tu esti pregatita.Poate e vorba despre anumite lucruri pe care nu le-am acceptat pana acum si avem nevoie sa le vedem,si astfel traim o experienta din care sa ne dam seama.Iti dai seama ce bucurie si ce oportunitate ti s-a oferit prin aceatsa experienta de om?Cum altfel ai fi putut sa cunosti cine esti si cum altfel ai putea sa alegi sa fii acea persoana care vrei?Da,eu am descoperit zilele acestea cum rezist si ma opun la lucrul pe care imi doresc cel mai mult sa il realizez in viata.Apoi vine vremea pasilor marunti.Unii vor sa faca ceva deosebit de mare si fac pasi mari,cand in realitate ei au nevoie sa faca un pas mic si sigur si apoi un altul.Unora le plac gesturile mari,in timp ce altii prefera actiunile mici.Dar asta este doar concluzia mea si sunt curioasa care sunt si alte concluzii.Rezistentii vor rezista pana la sfarsit!Totul ce este in lume este un vis trecator,cat ai cauta,straine,nu vei gasi ajutor.O,azi,de ce nu vii?Vino,la Domnul tau!Frageda-ti mai este viata si nu stii cum s-o traiesti,zile una dupa alta,au trecut,dar si tu treci.Nu mai sta in nepasare,soapta rea sa n-o primesti.Azi prin a Lui bunatate,fericirea dobandesti.Te-ai gandit ce-ti sta in fata?seama de toate vei da.Dupa faptele facute plata tu o vei lua!Stii ce-nseamna fericirea?sa te-mpaci cu Dumnezeu.El iti este Creatorul fiintei sufletului tau.Am invatat ca in aceasta viata totul este trecator,tot ce este sub soare este o desertaciune si cei ce te lingusesc foarte mult vor sa iti intinda o capcana vor sa iti fure ce este al tau.Lumea pare atat de minunata si pare ca in toata lumea sa fie iubire pana in momentul care te lovesti de un zid si te darama.Este adevarat totul este dezamagitor,te pierzi printre clipe traite si amintiri ce inca dor,dar in viata trebuie sa te ierti sa poti privi spre viitor,sa poti primi soarele din nou in inima ta,sa primesti iubirea de Tata in viata ta,dragostea care este o stanca si o putere pentru intreaga omenire.Ajung la concluzia ca in aceasta viata sunt doua feluri de oamenii rai si buni.Tu in ce categorie ai vrea sa faci parte?din cauza dezamagirilor din viata preferi sa fi un om plin de rautate,indignare?Nu te teme caci oamenii sunt facuti pe acest pamant sa aibe sete de dreptate si de adevar si iubire in inima.Daca oamenii ce intra in viata ta te dezamagesc,nu-i nimic,tu ii poti ierta.Dumnezeu a fost rastignit pe cruce din iubire pentru noi,macar atata lucru sa purtam dupa noi in inima.El stie ce inseamna suferinta,jignirea,rautatea oamenilor si totusi a preferat sa renunte la viata Lui pentru noi.Si ce suntem noi?Unde simti ca nu este locul tau fugi,nu lasa raul sa te domine.Cand simti ca esti prins incearca sa te zbati sa iesi pentru ca o poti face.Iesi din mocirla si intra intr-o lume curata si buna.Daca inima te doare peste masura,hai sa iti dau un indiciu,ridica o privire in sus,acolo vei gasi cea ce cauti cu adevarat,dragostea de Tata!Trecatoare este viata,trecator este gandul,povestea vietii se scrie zilnic,faptele vorbesc,raman cele facute din inima,fa ca faptele tale sa conteze,caci ori cum totul in lume este trecator.Totul vine,totul trece,totul este trecator,insa tu nici nu ai habar,caci totul este asa de trecator.Suntem trecatori in lume si pe pamint,fericirea este totul cum o dobindim.De multe ori trebuie sa ne ducem singuri crucea.Totul in lume e trecator si nu gasesc nimic folositor.In afara de clipe de bucurie si zambete putine,totul e facut din interes si plictiseala.Parca lumea a fost inconjurata de un val al relelor si pacatelor peste noi si ne acopera.In viata,fie ca e vorba de probleme sau de reusite,de situatii placute sau stanjenitoare,toate trec.Pentru ca aceasta este firea lucrurilor trecatoare.Timpul este cel care le impinge de la spate pe toate.El functioneaza ca un motor al lucrurilor menite sa treaca,si a celor menite sa ramana.Amintirile de cele mai multe ori,sunt singurele pe care timpul nu le poate altera,nu le poate modifica,nu le poate sterge.Ne putem concentra pe solutile la probleme,daca nu avem rezolvare.Totul este trecator in aceasta lume,insa totul exista dincolo.Am ajuns la concluzia ca indiferent care ar fi motivul,viata trebuie traita,pentru ca oricum ea se termina la un moment dat.Azi stand aici pe munte,m-am tot gandit.Pentru ce traiesc eu?Si bineinteles as avea raspunsul foarte repede,eu traiesc pentru Creatorul meu,si tot odata cred ca traiesc mai mult pentru altii,decat pentru mine.Din toate socotelile mele pe care le-am facut,a iesit ca foarte putin timp mi-am acordat mie,si mai mult familiei mele sau statului.Dati Cezarului ce e a Cezarului si lui Dumnezeu tot ce e al Lui.De cand m-am nascut si pana am crescut,am tot dat si iar dat,cand de una cand de alta,cand am imbatranit iar am inceput si am dat copiilor mei si acum si mamei mele si nepotelului meu Lucas.Cred ca tot ce am mai bun din mine le-am dat lor si am ramas pentru mine cu foarte putin,dar sunt foarte multumitoare si cu atat.Traiesc pentru El si pentru altii si pentru viata vesnica castigata la Cruce la Calvar pentru noi toti pacatosii.Inteleg si simt acum,poate mai adanc si mai mult ca niciodata,ca fara Dumnezeu n-ar avea sens viata,caci nu ar exista speranta ce ne leaga in lantul eternitatii,si nici bucuria si fericirea ce o doreste asa de mult sufletul meu si al tau!Si ar fi lumea aceasta doar un loc trist,cu o goana nebuna-n furtuna,cu agitare fara de sens,cu lupta intre cel mai bogat,ingamfat,egoist,lacom,nemilos,mai tare si cel ce nu are nici o bucurie,caci saracia si boala,nesperanta si neprevazutul,necredinta si nebiruinta l-ar face o epava pe pamant,ce-ar fi fost doar chinul si jalea,boala si moartea,cu un destin,dupa goana desarta si lupta de-o viata,in noaptea cea oarba fara vreo speranta,pentru vreo alta dimineata.O,de n-ar fi fost El cu noi,am fi toti oamenii de pe glie o epava,in care cei fara nici o constiinta ce se infrupta din naivitatea si sinceritatea lui Dumnezeu cum esti tu,cum sunt eu,am castiga intr-o lupta inegala,caci ei doar ar fi aceia ce-ar fi multumiti ca-si traiesc pentru aceasta lume materiala viata lor redusa,doar la goana lor nebuna.Daca suntem constienti de propria mortalitate,suntem constienti si de faptul ca suntem pe un drum fara intoarcere.Toti suntem de fapt pe drumul care are ca punct de inceput nasterea noastra,si ca punct de sfarsit moartea noastra.Calatorim,si intre timp,invatam despre noi insine,despre lumea din jurul nostru,si uneori,daca avem un tovaras de drum intelept,invatam din intelepciunea lui.Conteaza cum calatorim,si conteaza ce invatam,ne spune un gand venit din strafundul sufletului,ca sfarsitul drumului nu e si sfarsitul existentei noastre,si ca e important pe cine ne alegem ca tovaras de drum.Isus al meu tovaras bun,din zorii tineretii,cu Tine eu calatoresc pana la sfarsitul vietii.Lumea e-n intr-o continua miscare,nimic nu sta pe loc,nici chiar tu.Tu nu mai esti cel de ieri,si nici macar cel de acum cinci minute,orice minut e un punct de reper pentru viitor,nu vei mai fi acelasi maine,maine vei privi viata prin ceea ce ai invatat azi,prin ceea ce s-a intamplat azi,prin ceea ce ai facut azi.Traieste frumos,in asa fel incat sa nu regreti maine,ceea ce ai facut azi.Timpul nu mai poate fi dat inapoi,dar din pacate,ne dam seama de asta atunci cand e prea tarziu,atunci cand faptul e deja consumat.Oricat de buna sau grea a fost viata pana in acest moment,trezeste-te si fii multumit ca traiesti.Cineva,undeva se lupta cu disperare sa traiasca,in loc sa te gandesti la ceea ce iti lipseste,gandeste-te la ceea ce ai tu si le lipseste altora.Viata este prea scurta pentru a o petrece cu oameni care nu merita,daca cineva te vrea in viata lui,iti va face loc in ea,nu incerca sa te bagi cu forta in sufletul cuiva care trece cu vederea valoarea pe care o ai.Una dintre cele mai mari provocari in viata este sa sa fii tu insuti intr-o lume care incearca sa te faca precum toti ceilalti.Cineva va fi intotdeauna mai frumos ca tine,mai destept sau mai tanar,insa nimeni nu poate fi ca tine.Nu te schimba ca oamenii sa te placa.Fii tu insuti si oamenii potriviti te vor iubi pe tine,asa cum meriti.In ori ce zi traieste viata frumos!Oare tu pentru ce traiesti?






No comments: