Saturday, August 24, 2013

O reteta noua,iaurt de casa...

Pentru a face iaurt mai avem nevoie si de culturi vii de bacterii pentru ca de fapt bacteriile sunt cele care se ocupa de facutul iaurtului.Ei bine,culturile astea le putem obtine din iaurt.Eu cumpar iaurt din comert,dar din cel de la firmele locale,mai mici, care contin cu adevarat aceste bacterii.De regula gasiti astfel de culturi in iaurturile cu termen de garantie foarte mic 2-3 zile.Ingrediente:
2 litri de lapte,1 cutie mica iaurt se pot folosi si doua cutii.Laptele se aduce la temperatura corpului uman, aproximativ 37 de grade.Tineti si voi un deget in el si cand simtiti ca nu e nici rece si nici cald,e numai bun. Luati din ele cateva linguri si amestecati-l cu iaurtul.Amestecati bine pana ce iaurtul se dizolva- sa nu mai aiba gogoloase.Turnati totul in restul de lapte.Turnati laptele in borcane,cani sau ce vreti voi si lasati-l la temperatura camerei cel putin 12 ore.Daca il vreti mai acru se poate lasa si 24 de ore.Vasele se pot acoperi, dar n-au nimic nici daca la lasati descoperite.Apoi trebuie sa-l puneti in frigider si sa-l consumati in urmatoarele doua zile.Cel mai bine este sa-l gustati,si sa-l faceti cat de acru va place.

Un dor de seminte de floarea soarelui...

Am avut un dor de seminte de floarea soarelui.Semintele de floarea-soarelui,pe care ne-am obisnuit sa le numim,cu o anumita superioritate si aproape cu desconsiderare„bomboane agricole”reprezinta insa nu numai o traditie si o adevarata bucurie,ci inainte de toate o inegalabila sursa de sanatate.Utilizate pe continentul American de peste 5.000 de ani,au fost aduse in Europa in secolul al XVI-lea,pentru ca astazi sa-si demonstreze valoarea terapeutica prin nenumarate studii intreprinse in lumea intreaga.Beneficiile traditionale legate de valoarea lor alimentara si terapeutica sunt astfel demonstrate in mod stiintific.Extrem de bogate in vitaminele E, D, B1, B3, B5, B6, acid folic,in minerale,precum magneziu,seleniu,mangan,fier,cupru, calciu si fosfor,in fitosteroli care reduc nivelul de colesterol in sange,in fibre,proteine si grasimi sanatoase, semintele de floarea-soarelului reprezinta o adevarata sursa de sanatate si un excelent energizant.Este bine de stiut ca o suta de grame de seminte de floarea-soarelui contine tot atatea calorii cat o suta de grame de ciocolata sau de nuci.Ele contin peste 40% proteine,care se apropie ca valoare nutritiva de cele de origine animala.Aproape 90% din grasimile continute de semintele de floarea-soarelui sunt dintre cele mai sanatoase pentru inima.Dar trebuie sa ne obisnuim sa renuntam la semintele prajite si sa le mancam doar crude,deoarece prin prajire se pierd multe din calitatile nutritive si in schimb se formeaza substante toxice.Semintele de floarea-soarelui previn formarea cheagurilor de sange si bolile cardiovasculare,inclusiv infarctul si bolile neurovasculare,dar si cancerul de prostata.Ajuta,de asemenea,la reglarea digestiei.Chiar si in cantitati mici,atenueaza stresul,oboseala si starile depresive.Previn migrenele,normalizeaza tensiunea arteriala,regleaza colesterolul,combat radicalii liberi,combat inflamatiile si simptomele asociate artritei si astmului,ajuta la regenerarea celulelor si mentin elasticitatea tesuturilor.Joaca un important rol anticancerigen si contribuie la regenerarea muschiului cardiac.Astfel,rontaind seminte de floarea-soarelui,ne bucuram nu doar de gustul lor placut,dar eliminam stresul si alungam bolile.


Am dat cu batul in balta...

Doamne cand esti langa mine,nu-i nimica mai frumos,eu ma rog mereu la tine,sa-mi faci viata cu folos.Ce frumoasa-i tineretia,ferice de...