Sunday, December 25, 2016

Romane,nu numai de Craciun sa fim mai buni!

Greu este sa fii bun?Nu-i greu deloc.Daca prin natura ta esti bun,nu-i greu de loc.Este greu insa sa arati ca esti bun,atunci cand nu esti bun,cand raul te domina,rau provenit din invidie.Bunatatea sau rautatea este o exteriorizare circumstantiala a unor sentimente.A spune despre cineva ca este bun sau rau este un reflex subiectiv si relativ.Deci nu pot sa accept ca toti oamenii sunt rai.Dar accept ideea ca in om exista un rau de intensitati diferite de la persoana la persoana.Nu ma grabesc cu incruntarea,doar zambesc putin in dulce resemnare.Din an in an sosesc mereu,sarbatorile ce eu le vreu,dar drumul pentru mine e tare greu.Azi cu stramosii cant in cor,Colindul sfant si bun,tot asa era si-n vremea lor.E sarbatoare in casa ta acum,dar sunt bordeie fara foc,si maine plingi pe drum.Acum te las,fii sanatos,si vesel de Craciun.Dar nu uita,cand esti voios,Romane,sa fii bun!Romane,nu numai de Sarbatori sa fim mai buni.Sa fim mai buni tot timpul,sa uitam rautatile si sa fim buni unii cu ceilalti,mai intelegatori,si sa facem fapte bune!Cred ca e familiar indemnul.Ei bine,de ce nu putem fi mai buni si in aprilie sau in august.Oamenii nu pot deveni mai buni la comanda,dar imi este imposibil sa imi imaginez ca putem fi 365 de zile pe an toleranti,plini de mila,grija si compasiune pentru soarta semenilor nostri.Intr-un fel mi se pare binevenit,cand pana si orasele respira atmosfera sfarsitului de an,cand zbuciumul sufletesc este alinat de colinde in ceas de seara.De povestea nasterii Domnului,arome de bucate proaspete,si de intalnirea cu cei dragi in jurul mesei de Craciun.Desi nu ma consider deloc inspirata,am participat cu inima deschisa,iar sentimentul produs a fost inegalabil,imposibil de descris in cuvinte.Sunteti de acord cu indemnul,fii mai bun nu numai de Craciun?Oare avem nevoie de un prilej anume,de un impuls,de o sarbatoare pentru a fi mai buni,mai toleranti?Am o viata,dar nu vreau sa traiesc dupa inima sa-mi dai,nu vreau nici luxul luxurilor,cum vezi la altii in popor.Nu vreau sa traiesc cat corbul,dar vreau sa traiesc ca omul.De am gresit,azi imi cer iertare,sunt om ca orisicare,sa n-aveti suparare.Am cunoscut amarul,stiu ce-i singuratatea,am cunoscut iubirea,stiu ce e nedreptatea.Cele mai puternice imbarbatari ni le dam singuri,cele mai multe scuze ni le gasim singuri,iar atunci cand ramanem fara scuze,ne suparam pe noi.Ce vorba mare,dar de acum sa nu mai gresesti,pentru totdeauna sa ne ramana bine cele vorbite.Lasa mania,paraseste iutimea,nu te supara,caci supararea duce numai la rau.Opriti-va si vedeti cat de minunata este viata,caci fiecare clipa traita este un dar de la Dumnezeu si trebuie pretuita.Tuturor ne plac vestile bune,de fapt noi toti suntem chemati sa ducem Vestea cea Buna in lume,o lume care este framintata si chinuita de vesti rele...


No comments: