Monday, August 15, 2016

Am simtit fiorul mortii...

De la o anumita virsta incepi sa percepi timpul altfel,ca o curgere a nisipului dintr-o clepsidra.Incepi sa vizualizezi timpul,sa-l simti.Comparatia cu clepsidra in care nisipul are semnificatia timpului care curge,care trece,postura noastra de privitori si de traitori in acelasi timp nu are nimic in comun cu timpul.El se scurge in dreptul sau,noi in dreptul nostru,in clepsidrele noastre,netinind cont de nimic,de nimeni.Si oricit am inecerca sa ne legam de el sau am incerca sa-i influentam cursul din interior,tot in afara raminem.Doar nisipul si zilele noastre se scurg.In final,raminem doar niste clepsidre goale.Ajunge o singura repetare,pentru a demonstra ca timpul este o inselaciune.

Nu stiam ca-n juru-mi sunt izvoare,
Nu stiam de oaza din pustiu;
Asteptam sa vina corbii in zare,
Asteptam sfarsitul meu tarziu.

Mi-am plimbat privirea peste lume,
Si-am zarit pustiul gol si sterp;
Am simtit fiorul mortii-n mine,
Tot mai mult ma apasa in piept.

Chinuit de arsita torida,
Coplesit de-al mortii evantai,
M-am trezit,la vocea Ta cea blanda:
Tocmai Tu,Isuse Tu erai!

Nu stiam,Isuse,ca din Tine
Curg izvoare limpezi de cristal;
N-am stiut ca setea arsa-n mine
Numai Tu ai stins-o cu-al Tau har!

Daca vrei si tu,amice draga,
Focul inimii din piept sa-l stingi,
El iti vindeca fiinta-ntreaga.
Vino la El,la pieptu-I drag sa plangi!

No comments: