Saturday, January 30, 2016

Unii pierd altii castiga...

Un mic copilas se juca vesel in fata mea.Avia poate doar un an,si in mana tinea un telefon smartphone de jucarie.Tragea cu degetele pe ecran si incearca sa tasteze.Mai devreme si-a pus singur muzica de pe o tableta reala.Nimeni nu i-a aratat vreodata cum sa faca acest lucru,si chiar daca nu a avut niciodata acces la un astfel de device stie sa il foloseasca pur si simplu.De unde stie este un mister pentru mine.Imi dau seama ca in fata mea este viitorul,copilasul are alt ADN informational.Au trecut mai bine de 100 de ani pentru ca omenirea sa inchida capitolul industrial si sa il deschida pe cel al internetului.Un internet ca o secunda de 25 de ani in istoria omenirii.Asa este lumea mea.Esti foarte bine platit daca stii ce sa faci,unii vor plange,este parte din viata.Unii pierd altii castiga.Banii si puterea sunt cele doua forte care modeleaza lumea in care traim.Oare tu nu intelegi ca lumea s-a schimbat?Banii?Ce sunt banii in noua lume?Ce faci cu ei fara informatie.Incep sa inteleg ca informatia e mai valoroasa decat banii.Capitalul fara informatie nu inseamna nimic.Oare cum de nu am inteles asta mai devreme.Puterea apartine celui care controleaza informatia.Orice informative este intr-un spatiu virtual.Deci cine controleaza internetul,controleaza informatia si puterea,deci si banii.Inainte sa incepi orice afacere te vei informa de pe internet,vei cauta informatii despre afacerea pe care vrei sa o deschizi.Este puterea informatiei de a stii in ce directie se indreapta lumea.Internetul va fi in tot ce faci si in fiecare obiect din jurul tau.Imagineaza-ti ca fiecare obiect din casa si afara va fi plin de senzori.Gesturile si mintea mea vor controla noua lume.Oriunde voi merge voi fi recunoscut de retea si un alt tip de informatie personalizata imi va fi furnizata instant.In noua lume voi putea crea orice,cooperand instant cu oameni din orice colt al lumii.Barierele lingvistice vor disparea.Un salt evolutiv imens este pe cale sa se produca si imprimantele 3D,realitatea virtuala.Oricum este prea tarziu pentru asta.Puterea politica va fi o gluma in fata puterii multinationalelor.Pari pierdut cand iti spun toate acestea.Toata informatia din lume va fi disponibila.Cine va stii cum sa combine informatia in asa fel incat sa creeze produse si servicii noi acela va fi un om liber.Nu te ingrijora.Vantul schimbarii bate in toata lumea si eu ma tem de o mare furtuna.Imi aduc aminte ca viata nu este despre cum sa supravietuiesti in furtuna,ci mai degraba despre cum sa dansezi in ploaie.Fiecare om are adevarul lui.Totul este relativ si iluzoriu,siguranta voastra din momentul in care cititi acest post,succesul,mentalitatea si gandurile,toate acestea sunt provizorii si iluzorii.Nu ai cum sa intelegi adevarul unui om decat daca ai trait in pielea lui.De aceea m-am ferit intodeauna sa judec prea aspru oamenii aflati in situatii limita.Sunt momente in viata cand esti singur,in fata marilor intersectii din viata, asa cum esti singur in fata mortii.Siguranta,asa cum o definesc majoritatea,se refera la rutina.Daca am face o analogie intre oameni si barci  ne-am da seama ca 98% din populatia planetei pluteste in deriva pe acest ocean.Majoritatea oamenilor se zbat in acest ocean de incertitudini si se mira cand,din cand in cand,incepe cate o furtuna.Viata noastra este un drum din care trebuie sa invatam ceva.Daca as sta sa ma gandesc acum,este logic ca eu,voi,fiecare dintre noi vom avea parte pe parcursul vietii de probleme,de situatii dure neasteptate dar si de bucurii.Imprevizibilul face parte din viata.Si uite asa ajungem la singurul adevar imuabil,si anume,ca singurul lucru pe care il putem controla suntem noi,emotiile si gandurile noastre.Unii dintre noi am avut,si eu,in viata situatii limita,momente de mari decizii si evenimente.Am mai invatat ca situatiile limita sunt situatii cu incarcatura emotionala foarte mare,in care poti lua decizii profund gresite daca nu ai o ratiune puternica care sa evalueze situatia corect.Fiti nebuni,radeti in fata celor mai mari necazuri,bucurati-va de fiecare secunda si aruncati-va fara sa ezitati in viata asa cum este ea cu bune si cu rele.Viata este cel mai bun profesor.In majoritatea cazurilor viata nu-ti vorbeste,ci te impinge de la spate.De fiecare data e ca si cum viata ti-ar spune,trezeste-te,vreau sa te invat ceva.Ai doua posibilitati,sa lasi viata sa te impinga de la spate fara sens,sau sa impingi si tu.Viata ne impinge pe toti.Unii renunta,altii se lupta.Putini invata si merg mai departe.Chiar sunt incantati ca viata ii impinge incoace si incolo.Acesti putini dovedesc ca au nevoie si doresc sa invete ceva.Viata oamenilor este o lupta intre ignoranta si iluminare.In momentul in care o persoana nu mai cauta sa aiba cat mai multe informatii despre sine,nu mai incearca sa se cunoasca pe sine insasi,se instaleaza ignoranta.Aceasta lupta este o decizie clipa de clipa,a invata sa deschizi sau sa inchizi mintea unor oameni.Unii oameni muncesc mult si castiga putin,in timp ce alti oameni muncesc putin si castiga.Teama de a pierde este mai mare decat dorinta de a castiga.Unii pierd si totusi castiga,altii castiga si totusi pierd.Nimic nu se pierde,nimic nu se castiga,totul se transforma...

No comments: