Tuesday, December 1, 2015

Oameni si oameni...

Azi am avut o experienta deosebita,cu un om,si nu multi sunt la fel,dar mai sunt.Asa cum sunt oamenii,oameni si oameni,de incredere sau de dezamagire.Si pot sa spun despre el ca e un om foarte de incredere,nu numai ca m-a ajutat cu ce eu aveam nevoie,ci si prin comportamentul lui,i-am spus ca sotia lui poate sa fie mandra de un asa barbat.Cu calitati bune si un caracter bun,mai mult ca atat,un om dupa placul Domnului.Intr-o lume in care nu mai putem intelege nimic,trebuie sa ne legam de ceva,sa ne concentram atentia in puncte importante si sa realizam ca nu putem trai in permanenta sub un clopot de sticla,ramanand indiferenti la tot ceea ce se intampla in jurul nostru.O data in plus,pentru a ne dovedi bunatatea,creand punti spirituale intre oameni.Trebuie sa fim mai buni cu noi,sa ne acordam timp,sa gasim modalitatea de a crea,intre creier si inima sau intre trup si suflet,pentru ca bunatatea inseamna spiritualitate.Este nevoie sa fim mai buni pentru a nu fi doar purtatori ai unei masti,ci oameni,fiinte rationale,sensibile.Mai bun inseamna a-ti acorda atentie tie,faptelor tale,pentru a nu-i rani pe cei din jur,ci pentru a-i aprecia pe toti pentru unicitatea lor si pentru faptul ca fiecare este inzestrat cu o anumita calitate.Chiar daca societatea din zilele actuale promoveaza ideea,lasand impresia ca toti ceilalti sunt plini de defecte si nedemni pentru bunatatea mea ca individ,eu am ales sa imi refugiez bunatatea si sentimentele in tot ceea ce ma inconjoara.A fi bun inseamna a face ceva bun,oamenilor si societatii,dupa parerea mea,poate implica si lucrurile nemateriale.Din punctul meu de vedere a fi bun inseamna a iubi tot ceea ce te inconjoara,a-ti indrepta greselile si chiar a ierta si a nu renunta niciodata sa lupti.Poate ca in viata fiecaruia a existat un Iuda care ne-a tradat pentru 30 de arginti sau mai multi.Intr-un moment al vietii noastre,o lectie de viata data cu un scop,cu scopul de a te intari,de a te ajuta sa mergi mai departe,de a te pregati pentru adevaratele probleme ale vietii.Asadar,fiti mai buni,iertati,si bucurati-va de frumusetea vietii.A gresi este omenesc,a ierta este divin.Haideti sa incercam sa fim mai buni!Sa ne gandim putin si la ceilalti si sa nu vedem numai interesul nostru.Traim intr-o lume complicata,in care banii si satisfactia personala conteaza cel mai mult pentru unii.Oare daca am inceta sa ne plangem ca nu totul este cum vrem si nu ne-am mai enerva si am renunta la injuraturi nu ar fi mai bine?Viata este minunata,dar noi o complicam.De ce nu ne iubim unii pe altii si preferam sa ne batjocorim incotinuu?Pentru ce atata ura,atata batjocora,atata minciuna,atata clevetire?Pentru binele tuturor haideti sa incercam sa fim mai atenti la nevoile altora,mai toleranti,mai rabdatori,sa evitam certurile si neintelegerile,jignirile.O vorba buna,spusa cu blandete si cu caldura si un zambet te fac in primul rand pe tine mai fericit si apoi pe cei din jur.Omul isi agoniseste invatatura,alearga dupa bani si cauta sa se intalneasca cu oameni mari,si in toate acestea arata sarguinta jalnica.Se uita in oglinda cand iese din casa si daca trece pe cale pe langa o fereastra intunecata se uita in ea,sa vada cat e de frumos si mandru.Ce satisfactie ai daca faci raul,daca te porti cu rautate,daca te enervezi si te certi?Ajutorul dat altora te umple de bucurie,liniste si pace.Haideti sa ne iubim si noi unii pe altii,in ziua de azi iubirea,sinceritatea si bunatatea sunt considerate boli grave.Pe omul din ziua de azi laudele si ocarile il innebunesc pentru ca il fac sa nu mai stie cine este,daca-i dai bani se bucura si daca il lauzi te slujeste ca un catar.Haideti sa incercam sa renuntam la rautatile noastre,pentru binele nostru si binele celor din jur,se poate,trebuie doar sa renuntam la rusinea de a face binele si la mandria nefireasca de a face raul.Dumnezeu a zidit lumea pentru biruinta bucuriei si a binelui.Sfinteste fiecare inceput si sfarsit de zi cu o rugaciune,si cu o cercetare a faptelor tale,si incearca sa nu mai repeti aceleasi greseli si rautati ziua urmatoare.Impaca-te cu toti si ajuta pe toata lumea cat poti.A fi OM,devine pe zi ce trece o notiune ce tinde sa ajunga pe cale de disparitie.Stresul,grija pentru ziua de maine,goana dupa bani,ne determina sa ne calcam principiile in picioare,sa sarim peste cei sapte ani de acasa si chiar peste simtamintele care ne mai tin sufletul in viata.De cele mai multe ori,ne trezim,insa,prea tirziu.E atat de simplu sa privesti spre cer intr-o zi senina si sa te incarci cu lumina soarelui,datatoare de viata si speranta,e atat de usor sa raspunzi cu un zambet celui care iti da buna ziua,e atat de frumos sa daruiesti o vorba buna unui suflet drag,e atat de bine sa fii bun.Oameni buni au mai fost,oameni buni mai sunt!Imi spunea cineva ca mereu scriu pe blog despre chestii care-mi plac,dar nu scriu niciodata despre ce NU-mi place,hai sa incep.Si ce nu imi place mie e sa fiu fatarnica si sa fac lucruri doar de ochi lumi,sau sa fiu intr-un fel ca sa plac lumi,eu nu sunt asa.Cum sunt si in fata la o persoana asa sunt si in fata altora.Nu imi place sa port masti doar sa plac lumii,lumea trebuie sa ma placa asa cum sunt si cu bune si cu rele,si sa nu incerce sa ma placa alcumva decat asa cum sunt eu pentru ca nu pot fi alcumva doar de dragul lor.Nu imi place sa ma scol de dimineata,sa fiu intrerupta atunci cand vorbesc,sa nu gasesc un lucru atunci cand am nevoie de el,sa-mi pierd ideea,sa fiu mintita,sa mint,sa mi se ceara explicatii pentru nimicuri,sa vad cum prietenii devin straini,sa ma cert,sa iau decizii,sa se profite de bunatatea si amabilitatea mea,sa fac compromisuri,sa ma plictisesc,sa aflu ceva important mult prea tarziu,sa fiu grabita,sa uit,sa nu pot.Nu imi mai plac oamenii rautaciosi,superficialitatea,dezordinea,nepasarea, invidia,galagia,cuvintele murdare,aglomeratia.Pana si proverbul"ce tie nu-ti place,altuia nu-i face"e relativ de felul lui,fiindca se poate ca altora sa le placa exact ceea ce nu-ti place tie si sa le pice bine cand actionezi contrar principiului placerii proprii.Nu-mi plac insectele,in general paduchi,pureci,muste,tantari,serpii veninosii,viermii,si cainii care latra mult.Nu-mi place boala,mai ales cand copiii mei sau cei pe care ii iubesc sunt afectati.Nu-mi place ura,in afara daca nu urasti raul,si ale lui.Nu-mi place ca oamenii au inventat dumnezei straini.Nu-mi place prostia omeneasca,nici la mine,nici la altii,nu stiu in care ordine.Nu-mi place cruzimea,nici cu oameni,nici cu animale,nici in realitate,nici in filme macar.Nu-mi place moartea.Nu-mi place despartirea.Nu-mi plac fatarnicii,nu-mi plac multe dintre lucrurile deja mentionate pana acum,dar,ce-i mai ingrijorator,gasesc in mine insumi multe altele,care pur si simplu ma dezgusta.A ma descotorosi de ele este batalia vietii mele si cade in sarcina mea s-o fac,desigur cu ajutorul Domnului.Imi doresc sa revin,dar paharul meu este plin de da peste el,dar nu pot inca,poate intr-un tarziu.Si ce nu mai imi place,manipularea spirituala,ingratitudinea,intoleranta,politica bisericeasca.Si as mai adauga vorbirea fara har si nedreasa cu sare,ca sa folosesc cuvintele apostolului Pavel.Nu toti oamenii sunt capabili de rationamente complicate.Daca,in schimb,exista si rautate,si prostie,pur si simplu fiindca respectivii refuza sa invete ceva,atunci nu-i privesc cu ochi buni.Se zice,spune-mi ce prieteni ai ca sa-ti spun cine esti.Si asa e.Dar poate mai aproape de adevar ar fi,spune-mi ce nu-ti place ca sa-ti spun cine esti.Asta pentru ca dezamagirile ne unesc mai mult decat bucuriile.Marile bucurii te fac sa fii prieten cu toata lumea.Insa in viata de zi cu zi nu prea exista mari bucurii.Exista insa lucruri care nu iti plac.Evident,acestea sunt unele dintre,neplacerile mele.Exista oameni care au cam aceleasi neplaceri pe care le am si eu.Dar,mai important,exista oameni care au tras aceleasi concluzii ca si mine din proprie experienta.Exista oameni care au vazut uratul care se ascunde in spatele societatii asa cum si eu l-am vazut.Asta nu inseamna neaparat sa fii antisocial,ca veni vorba,nu imi plac oamenii care iti pun etichete bazate pe implicatii facile cum ar fi,cine critica in termeni duri societatea este antisocial,nebun,oricum unul care nu are cu cine sa se razboiasca,ci inseamna sa nu te lasi mintit.Pe acesti oameni ii simt aproape, oriunde ar fi,din acest ultim punct de vedere,va trebui sa ma credeti pe cuvant.Ca sa fiu mai clara,eu prin viciu,m-am referit la obiceiuri rele,mai puternice decat persoana in sine,de genul fumatului,bautului,jocurilor de noroc,drogurilor,dependente care subjuga fiinta umana.Nu imi place cand ma lingusesti,fi sincer si onest,pana se mai poate.Si tine minte,ca nu imi place prostia omeneasca.Adesea suntem interesati sa facem,sa experimentam,sa incercam lucruri in scopul de a ne maximiza succesul si fericirea.Cu toate acestea,nu intotdeauna lucrurile realizate intentionat sunt eficiente pentru noi.Ca fiinte umane,avem o puternica aversiune asupra lucrurilor care nu trebuie facute.Nu traim in trecut.Nu ramanem in sfera noastra de confort.Ascultam opiniile celorlalti.Nu evita schimbarile.Nu ramane incuiat la minte.Daca incetezi sa mai inveti,incetezi sa mai traiesti!Nu lua decizii in locul altora.Nu poti decide in numele altora,si nici nu le poti permite altora sa decida in locul tau.Daca nu ai curajul de a esua,atunci nici nu ai curajul de a reusi!Nu fii invidios pe succesul altora.Ne te gandi obsesiv la riscul de a da gresi.Experientele de viata pot fi si mai dure.Unii oameni sunt raniti,altii mor.Viata nu este doar trandafiri,fluturi si inimioare.Nu incerca sa multumesti pe toata lumea.Un lucru bine facut,ramane bine facut,nu poti multumi pe toata lumea,dar intotdeaua vei avea posibilitatea de a gestiona o situatie pentru a face ce este mai bine.Nu te invinui pentru lucrurile care iti scapa de sub control.Cei puternici cunosc foarte bine ceea ce pot controla,si inteleg la fel de bine lucrurile pe care nu le pot controla.Nu fii nerabdator.Rabdarea nu este doar o virtute,este insasi virtutea.Trebuie sa te faci inteles.Comunicarea este un element cheie in orice sistem functional.Nu repeta greselile.Nu actiona nechibzuit.Nu renunta niciodata!Realizeaza numai lucrurile care sunt cu adevarat importante.In ultimul timp,este din ce in ce mai greu sa ii multumesti pe toti.Daca stau sa ma gandesc,nici macar Isus nu a putut sa-i multumeasca pe toti.Cum as putea eu,o simpla muritoare sa reusesc asta?Cine sunt oamenii pe care incerc sa-i multumesc?Categoric,e familia si prietenii.Intotdeauna incerc sa ofer oamenilor privilegiul,insa imi dau seama ca nu poti sa multumesti pe toata lumea tot timpul,si ca uneori trebuie sa actionezi asa cum stii.Sa nu uiti niciodata ca esti unic.Sa nu uiti ca,daca nu ar exista nici o nevoie de tine de a fi pe acest pamant,nu ai fi aici,in primul rand.Sa nu uiti ca,nu conteaza cat de coplesitoare par a fi provocarile si problemele vietii,o persoana poate modifica lucrurile in lume.Asa ca fii tu acea persoana.Avem prea multe asteptari si prea putine rezultate.Daca daruiesti,primesti.Ca sa primesti,trebuie sa meriti.Daca faci,vei fi rasplatit si apreciat.Daca taci,bine faci.Daca asculti si faci ceea ce este bine,atunci vei reusi.Daca ma asculti,vei avea rezultate.Apreciaza ca sa fii apreciat.Iubeste ca sa fii iubit.Raspunde cu aceeasi moneda.Omul bun e luat de prost.Oamenii sunt rai.Iubeste doar pe cei care te iubesc.Nu vorbi in plus,chiar daca esti intrebata,sunt doar cateva din sfaturile primite la un anumit moment in viata.Sunt povete dupa care ne-am trait viata,sau mai bine spus,am lasat pe altii sa ne conduca viata.Te-am incurajat intotdeauna sa faci doar ce iti spune inima si sa mai lasi exteriorul sa vocifereze,sa spuna cate vrea si ce vrea,fara sa te influenteze.Ai vrut sa-i multumesti pe toti,sa nu superi pe nimeni,dar ai de ales intre persoana ta si lume.Cui vrei sa-i fie bine?Tie sau lor?Asculta-ti inima intotdeauna!De cele mai multe ori este dificil si poate te framanti pentru ca esti in situatia de a alege intre ceea ce iti spune mintea si ce-ti dicteaza inima.In momentul in care mintea spune ceva si inima altceva,e greu sa decizi pe mana cui sa mergi,a mintii sau a inimii.Incredere in tine,si multa pofta de viata,de munca,dar si foarte multa recunostinta fata de tine si fata de tot ce te inconjoara.Nu pot sa-ti spun cat va mai dura pana vei descoperi toate aceste resurse,stiu doar ca totul este o chestiune de timp.Asadar,rabdare!Gandeste-te cum ar fi daca te-ai trezi dimineata cu zambetul pe buze,decizia iti apartine in totalitate.Am fost invatati sa gandim intr-un nume fel,sa credem ca viata e altfel si ignoram anumite adevaruri.Acceptand ca viata e asa cum e,poti incepe sa te dezvolti.Nu poti multumi pe toata lumea.Indiferent ce faci,intotdeauna vor fi critici.Poti sa acorzi atentie oamenilor care te apreciaza.Sunt singurii care conteaza,restul e rest.Nu esti si nu poti fi perfect,in schimb esti uman.Din cand in cand vei trece prin perioade proaste.Viata e caracterizata de suisuri si coborasuri.Nu poti controla viitorul.Timpul trece,sa acumulam amintiri frumoase,n-are niciun sens sa ne gandim la trecut,pentru ca nu facem altceva decat sa neglijam prezentul,iar prezentul e singurul care conteaza.In fiecare moment iti poti alege atitudinea.Depinde,stiu ca din tot ceea ce am scris acum,am lasat impresia doar sa fii bun fara sa te lasi calcat in picioare.Tot ce conteaza e sa stii cand e cazul sa te opresti.Ce e preferabil,sa fii bun pe dinauntru,si sa-i calci in picioare pe toti,dar sa faci numai bine oriunde mergi.Oamenii fac greseala de a crede,ca sa fii bun cu ceilalti,sa-i ajuti sau sa le faci pe plac.Se inseala.Totul are un pret.Stii ca nu poti multumi pe toata lumea,multi dintre noi inca nu stim.Si inca suntem dispusi sa incercam sa-i multumim pe toti, pentru a simti ca apartinem.Oricui,oriunde,oricum.Facem promisiuni pe care ne este imposibil sa le tinem,ne cautam atent cuvintele si ascundem parti de adevar pentru a nu deranja,continuand sa pierdem din autenticitate in speranta ca vom castiga acceptare.Facem zilnic,oferind pe tava parti din noi doar pentru a face pe plac.Este imposibil sa le faci pe plac,tot timpul,tuturor celor pe care ii iubesti,acelora care sunt aproape de tine.E nevoie sa fii atent la toate cererile lor si sa-ti aduci aminte,de tot ceea ce-i face fericiti,lucru care este peste puterile unui om.Greu poti multumi pe toata lumea,nu toata lumea intelege totul.Sa multumesti pe toata lumea e un scop pe care nu-l vei atinge nicicand in viata.Nu vreau sa multumesc pe toata lumea.Imi este suficient sa ma multumesc pe mine...

No comments: