Monday, August 24, 2015

Pentru o memorie buna...

Tineretea este o stare de spirit,dar depinde esential de memorie.Daca uiti,nu mai esti tanar,indiferent cat de pozitiv esti si indiferent de cat de buna este starea ta de spirit.In consecinta o lista cu alimente comune care sustin memoria este utila oricui.Exista alimente care sunt extrem de utile pentru a ajuta memoria,iar simpla lor includere in dieta are efecte benefice pe termen lung,impulsionand puterea creierului.Nu trebuie sa fie cine stie ce fructe exotice,pentru ca ceea ce-i important este sa le mananci in fiecare zi.Cele mai bune alegeri,portocale,capsuni,afine si grapefruit.Exista dovezi ca dietele bogate in vitaminele C si E sunt asociate cu memorie buna.Efectul benefic sta in capacitatea lor de a neutraliza radicalii liberi inainte ca acestia sa afecteze celula nervoasa si legaturile dintre neuroni.Suplimente alimentare pentru memorie si inteligenta.Uleiul de masline.Dintre toate uleiurile vegetale,uleiul de masline este de departe cea mai buna si mai recomandata alegere.Un studiu recent a comparat efectele a trei diete asupra creierului.Prima era o dieta saraca in grasimi,a doua era o dieta bogata in grasimi mononesaturate,de genul celor gasite in ulei de masline si avocado,iar a treia dieta era bogata in grasimi polinesaturate,nuci si altete seminte.Cea mai buna combinatie s-a dovedit cea dintre prima si a doua varianta,iar dozele ideale au fost: patru linguri de ulei de masline sau un sfert de cana de migdale,nuci si alune amestecate,in timp ce dieta saraca in grasimi a fost cea mai periculoasa si cea mai daunatoare creierului si memoriei.Pestele si legumele sustin mai bine activitatea cerebrala,comparativ cu branza,lactatele si carnea rosie.Intr-un studiu care a durat patru ani la spitalul Brigham&Womens din Boston au fost analizate capacitatile cognitive a doua grupuri de femei.Primele aveau o dieta bazata pe consumul de peste si legume,in principal,al doilea bazat pe carne rosie si lactate,inclusiv lactate fermentate,iaurt si branzeturi simple.Primul grup a avut o memorie mai buna si o activitate cerebrala superioara,celalalt grup avand un risc sporit cu 19% de pierderi de memorie si tulburari cognitive.Studiul a fost realizat pe 17.000 de adulti si a fost publicat in revista de medicala Neurologie din SUA.Ciocolata,ceaiul verde si vinul rosu sunt alte alimente din lista celor care sustin memoria.Compusi specifici din ceai,vin rosu si din ciocolata sunt in masura sa previna boala Alzheimer prin inhibarea unei proteine de degenerative numite beta - amiloid.Ultimele alimente comune care sustin memoria sunt carnea de pui si ouale pentru aportul masiv de vitamina B12 pe care acestea il aduc.Vitamina este fundamental necesara,iar declinul cognitiv asociat varstei a III-a este determinat,in parte si de problemele de absorbtie care apar la varstele inaintate, exact in cazul acestei vitamine.Se recomanda,ca preventie,suplimente de vitamina B12 dupa varsta de 50 ani.Am o memorie buna si nu imi amintesc cum de am uitat asa ceva.Daca ti s-a intamplat sa uiti lucruri de pe o zi pe alta sau pur si simplu sa nu reusesti sa te concentrezi la job,nu-ti face griji.Lucrurile se pot imbunatati,dar numai daca iti schimbi putin alimentatia si stilul de viata...
Nucile
Le-am pus pe primul loc pentru ca arata chiar ca un creier in miniatura.Nucile te protejeaza de declinul cognitiv si,prin continutul bogat de antioxidanti,iti apara celulele creierului de actiunile radicalilor liberi.
Cafeaua
Micul rasfat de dimineata este cat se poate de sanatos pentru creier.Te ajuta sa te concentrezi mai bine iti pune creierul la treaba.Pentru sanatatea ta insa,iti recomandam sa alegi o cafea cat mai sanatoasa si cu putin zahar.
Fructele de padure
Sunt printre cele mai bune alimente anti-imbatranire.Aceste fructe protejeaza creierul de stresul de zi cu zi si,pentru ca au un continut incredibil de antioxidanti,contribuie la prevenirea dementei si a Alzheimerului.In plus,studiile au confirmat ca fructele de padure imbunatatesc capacitatea de invatare.
Spanacul
Este plin de vitamina E,despre care se stie ca imbunatateste activitatea cognitiva si ajuta la cresterea tesutului cerebral.De asemenea,aceasta vitamina prezenta in spanac stimuleaza eliberarea de dopamina,substanta care controleaza fluxul de informatii din creier.Mai mult de atat,spanacul contine luteina,un antioxidant care protejeaza impotriva declinului cognitiv.
Apa
Este cea mai naturala substanta pe care poti sa o consumi.Corpul tau este facut din apa,asa ca este cruciala in mentinerea sanatatii.Fara o cantitate suficienta de apa,creierul tau nu functioneaza la cote maxime,de aici si durerile de cap sau lipsa concentrarii.Un studiu a scos la iveala ca nu doar corpul are de suferit din cauza deshidratarii,ci si creierul,care pare sa se contracte atunci cand nu bei suficienta apa.





No comments: