Thursday, August 27, 2015

Oglinda imi spune ca arat bine...

Cineva mi-a scris ca eu nu trebuie sa ma uit in oglinda,ca oglinda nu spune adevarul.Si asa si este,una imi spune ca sunt grasa,alta o vreau sa imi spuna ca sunt slaba,si mai apoi omul se tot poate uita in oglinda daca inlauntru nu e frumos.Un om frumos pe dinauntru este mai important decat ceea ce arata la suprafata.Eu nici nu ma mai uit in oglinda ca deja stiu cum sunt,dar e bine si sa te mai uti in oglinda din cand in cand,sa vezi ce trasaturi ti-a mai ramas.O explicatie ar putea fi faptul ca atunci cand s-a dezvoltat arta crearii oglinzilor din sticla,acestea aveau preturi atat de mari incat cu adevarat valoarea unei oglinzi putea insemna necesitatea a inca 7 ani de munca pentru cumpararea alteia.In cartea Genezei din Biblie se spune ca Dumnezeu a creat omul dupa propria Lui asemanare.In cazul acesta atunci cand ne privim intr-o oglinda,vedem reflectia noastra dublul nostru spiritual sau insasi fata lui Dumnezeu.Probabil ca acesta a fost punctul de plecare a raspunsului dat de unii invatatori religiosi.Anume,ca nimeni nu poate intrezari fata Domnului si daca un om este cu adevarat reprezentat de imaginea lui probabil ca el isi contempleaza in oglinda propriul sau suflet."Oglinda, locul de intalnire cu propria persoana,ce declanseaza reactii in fiecare dintre noi,de aceea uneori este nevoie a inceta sa mai cautam in exterior si de a ne opri o clipa pentru a simti in interior."Ma uit in oglinda si totul pare in ordine.Poate am niste cearcane,dar altfel par exact aceeasi de ieri.Dar sunt?Daca ma gandesc bine,imi amintesc de zilele in care priveam in oglinda si imi vedeam sufletul!E putin incetosata amintirea asta,poate ca a trecut mult timp de atunci si de aceea mi-e greu sa disting imaginile.Imi vedeam un soi de sclipire in ochi.Nu ca in desene.Dar vedeam sclipirea.Speranta.Planurile care ma duceau pe culmile cele mai luminoase ale viitorului.Frumusetea.Increderea.Zambetul.Lupta castigata.Azi am sa o scot din grinda,jos din cui acum,oglinda.Iata-ma!Tot eu cea veche.Ochii?hai,ce mai pereche!Si ce cap frumos rasare!Nu-i al meu?Al meu e oare?Dar al cui!Si la ureche,uite-o floare.Asta-s eu si sunt voinica!Cine-a zis ca eu sunt mica?Uite,acum iau seama,ca-mi sta bine-n cap naframa si ce fata frumusica are mama!Ma gandeam eu ca-s frumoasa!Dar cum nu!Nu-s eu fata ca oricare,mama poate fi faloasa ca ma are.Uite ce bujor de fata,stai sa te mai vad o data!Tu ma poti,oglinda,spune!Ganduri bune.

No comments: