Wednesday, February 25, 2015

Traim pentru a manca sau mancam pentru a trai?

Traim pentru a manca sau mancam pentru a trai?Mancarea este una din placerile vietii,o placere pe care unii oameni nu si-o permit,iar pentru altii este poate singura placere.Hrana este necesara trairii,caci omul nu poate trai fara a manca.Mancarea ne ofera combustibilul de care avem nevoie intocmai precum o masina are nevoie de benzina.Intocmai si omul,un anumit tip de mancare ii va da energia zilnica de care are nevoie.Daca in zona saraca a lumii oamenii ar manca orice,dar nu prea au,in zona prospera oamenii nu mananca doar ceea ce au nevoie,dupa placerea gustului.Preparatele alimentare au gust din ce in ce mai bun,acest lucru fiind insa departe de sanatate,caci gust bun nu inseamna neaparat si sanatos.Glutenul,o substanta reprodusa artificial,se mai numeste si gustul delicios.Astfel adaugat gluten si alte mirodenii in orice aliment,cat de slab nutritiv ar fi,sau cat de anormal pentru a fi consumat,devine un adevarat deliciu.Pana si painea nu se mai fabrica cum se fabrica pe vremea bunicii,glutenul adaugat in orice coca face o paine demna de a fi consumata.Gustul bun din alimentatie devine o dependenta din ce in ce mai mare cu fiecare zi ce trece,omul modern ajungand astfel sclavul gustului,placerii de a manca.Si nu este nimic rau in asta,doar ca din cand in cand ar trebui sa ne gandim,mancam pentru a trai sau traim pentru a manca?Caci unii oameni,care din nefericire in copilaria lor au suferit in proportii mai mari sau mai mici de foame,odata ajunsi maturi,fac tot posibilul pentru a manca din belsug,un belsug al imbuibarii nesanatoase,anormale,aducator de boala si suferinta.Hrana are un rol,exista niste regului ale alimentarii,si orice exces dauneaza.Si ne amagim,o mica placere a vietii,imbuibarea,caci pana la urma hrana trebuie sa ne sustina viata,nu placerea.Mancam ca sa traim sau traim ca sa mancam?Alegeti varianta corecta si reamintiti-va ce rol are mancarea in organism.De fapt,iata ce rol au in organism componentele mancarii.Proteine,esentiale pentru crestere,dezvlotare,intarirea musculaturii si a tesuturilor.Grasimi,o sursa de energie.Carbohidrati,cei mai importanti furnizori de energie in corp.Minerale,elemente anorganice care se regasesc in orice organism viu si fara de care nu am functiona deloc.Vitamine,joaca un rol important in procesele chimice ale corpului.Apa,esentiala cand vine vorba de functionarea organismului,pentru ca transporta prin corp nutrientii de care avem nevoie.Hraniti-va sanatos pentru o viata lunga si fara boli.Sanatate!Ma ingrozesc cand aud in jurul meu vorbe,da de ce sa mananc sanatos?cu ce ma ajuta?sau eu mananc zilnic fast-food si nu am nici pe naiba,ok,nu ai acum,dar o sa ai mai tarziu.Sau daca nu te gandesti la propria-ti sanatate,gandeste-te ca la un moment dat o sa iti doresti sa ai copii,iar faptul ca nu vrei sa renunti la viciile nesanatoase ii va face si lor rau.Nu degeaba exista lozinca  "Suntem ceea ce mancam!"Tot mai multi oameni sufera de oboseala cronica,de depresie,rata obezitatii e in continua crestere,bolile cardiovasculare sunt la ordinea zilei,iar daca in cazul obezitatii alimentatia joaca un rol primordial,s-a dovedit ca si in cazul altor boli,aceasta este destul de importanta.Trebuie sa invatam sa avem grija de noi,singuri,sa ne autoeducam.Nutritia este si ea o stiinta,stiinta alimentatiei, iar daca vrem sa fim sanatosi trebuie sa invatam sa ne alimentam corect si sanatos,adica dintre toate variantele,sa o alegem pe cea mai putin nociva.Sa incercam sa renuntam la a mai bea zilnic bauturi carbogazoase,sa rarim drumurile la fast-food,sa renuntam pe cat posibil la mancarea prajita,sa injumatatim doza zilnica de zahar,daca nu putem renunta la ea definitiv.Azi putin,maine la fel si incet,incet scapam de anumite obiceiuri proaste,care ne-au intrat in reflex.Ideea e sa deschidem putin ochii,sa ne informam si sa nu mai fim ignoranti.Sunt femeie.Treaba mea ar fi sa fac placinte si sa fierb o supa.Da,chiar imi plac si placintele si supa.Chiar imi place sa fierb si sa coc.Cine ar putea sa ma invinuiasca?Nu sunt decat femeie,la urma urmelor.Bunataturi si jingasie,atat.Dar,trebuie sa recunosc,ca nu lipsa unei cratite pentru o supa si a inspiratiei au fost cauza din care viata m-a facut jingasa.La un moment m-am trezit ca vorbesc cu surzii si am inteles prea bine ca suntem ca muti.Se poate vorbi si scrie orice,nu mai are nici o importanta ce se vorbeste si ce se scrie.Dar urma alta descoperire,ca sunt prea jingasa.Fara sa stii cine sunt,citeste-mi in vorbe,citeste-mi in gand,fara sa stii ca sunt jingasa la toate,exist,gandeste-te la mine ca la o fiinta ce nu va fi asa cum vrei tu,ca la o stea inainte ca tu sa ajungi la ea.Cu cata usurinta sustin unii ca ma cunosc.Dar nu stiu aproape nimic despre mine.Imi cunosc numele,stiu cateva detalii despre viata mea,imi observa faptele,dar nu imi cunosc povestea si nu imi cunosc sufletul.Vad ce fac,dar nu cunosc rationamentele actiunilor mele.Aud ce spun,dar nu stiu ce gandesc.Vad ceea ce le arat din mine,dar nu stiu ce simt in interiorul meu.Si totusi,ei cred ca ma cunosc.Ei cred ca stiu cand sunt cu adevarat fericita si cand sufar.Ei cred ca stiu cum arat fara masca,pe care o port uneori pentru a fi acceptata,sau pentru a ma proteja.Ei cred ca au dreptul sa isi dea cu parerea si sa ma judece pentru ceea ce sunt.Imi catalogheaza alegerile ca fiind greseli si nu imi inteleg motivatiile.Ma eticheteaza judecand dupa prejudecati proprii.Si totusi,ei nu ma cunosc.Nu imi privi chipul si nu trage concluzii dupa cateva cuvinte pe care le rostesc,nu imi evalua inteligenta si maturitatea dupa virsta,nici dupa studii si nici dupa conditia mea sociala.Nu ma privi prin prisma lucrurilor pe care le am,pentru ca acestea nu arata ca am tot ce imi trebuie,nu asculta povesti despre mine si nu ma privi prin ochii altora,pentru ca fiecare ma vede diferit si prea putini ma vad asa cum sunt cu adevarat.Nu imi cataloga sensibilitatea,moralitatea si valorile in functie de greselile din trecut,pentru ca nu cunosti conjuncturile care au dus la infaptuirea acelor greseli.Nu ma judeca dupa oamenii din anturajul meu pentru ca exista motive pentru care acestia fac parte din viata mea,pe unii dintre ei neavind dreptul sa-i aleg.Vino si traieste alaturi de mine o perioada de timp,sa vezi tot ce mi se intimpla,tot ce fac si tot ce indur.Vino sa imi vezi nemultumirile si framintarile interioare.Vino sa vezi de cate ori sunt neindreptatita,sa imi vezi toate starile,de la bucurie pina la tristete.Sa vezi cum rid atunci cand ar trebui sa pling,si cum alin durerile altora in timp ce durerile mele se sufoca.Vino sa vezi la cate trebuie sa renunt si cate trebuie sa imi refuz,de multe ori din dragoste pentru altii.Si sa vezi cum gresesc si cat de jingasa sunt.Vino sa imi cunosti temerile,sa vezi cum sunt supusa esecului,in ciuda eforturilor pe care le fac si sa imi cunosti universul,trecutul si visele,sa vezi cum primesc doar o parte infima de care am nevoie si pe care o merit,sa vezi cat daruiesc si cat primesc inapoi.Aprindeti-i flacara si dati lumina din lumina,dati flacara iubirii mai departe printre oameni,sa nu uite ca din iubire s-au nascut,in iubire trebuie sa traiasca si in iubire trebuie sa moara.Ne-am nascut pentru a trai.Mancam pentru a trai.Traim pentru a muri.Toate gandurile bune si un strop de fericire,sunt foarte jingasa si va spun acum LA REVEDERE!

 

No comments: