Sunday, January 25, 2015

Fericire si Caracter...

Cat pentru mine,fericirea mea este sa ma apropii de Dumnezeu.Ps.73 Fie vesnic slavit,Domnul datatorul fericirii!Incerc sa imi aduc aminte de bucuria,cu care primeam curajul sa ma bucur.Dar Timpul ce pare sa fie deocamdata doar inainte,unica directie spre care ne putem indrepta.Cu Dumnezeu inainte!Sa ai un caracter,trebuie mai intai sa cunosti fericirea.Chiar daca fericirea nu-ti poate da caracterul,fericirea iti formeaza un caracter,nobil si curat.Fericirea si caracterul,impreuna te desavarseste.Se scrie o carte,o carte de aducere aminte,pentru cei ce se tem de Domnul si cinstesc Numele Lui.Tot ce este scris,va fi folosit la marea judecata.Una si cu siguranta,
acea carte,este Cartea Vietii.Aceasta carte detine numele tuturor omenilor care au fost mantuiti prin jertfa Domnului,si alesi din vesnicii.In fiecare generatie de oameni,a ales un om sau mai multi care sa-L reprezinte pe pamant.Creatorul a scris o carte care a strabatut intreaga istorie a omenirii.O carte plina cu experiente ale oamenilor care au umblat cu Dumnezeu,si care au marturisit tot ce au vazut,ce au auzit si ce au pipait cu privire la Cuvantul vietii,ca noi toti sa putem cunoaste taina intregului Univers.Din postura in care ma aflu,si din vremea aceasta,merg cu gandul si incerc sa-L inteleg pe Dumnezeu,care nu a ocolit viata.Strabat toata istoria,si fac cate un popas langa fiecare personaj.Toti acesti oameni si-au incheiat alergarea pe pamant.Despre ei s-a scris si se citeste zilnic.Ei sunt departe de aceasta lume,sunt in lumina,in pace langa Dumnezeu.Dupa Scriptura vedem ca Dumnezeu mai scrie inca multe carti in cer.Noi toti alcatuim o carte.Suntem epistole vii.In vechime Dumnezeu a scris pe table de piatra.In prezent scrie pe inimi de carne.Daca il lasi pe Dumnezeu sa scrie in inima ta legea iubirii,oamenii vor fi fascinati de scrisul si de intelepciunea Celui ce a scris,si nu se vor mai satura sa te citeasca.Sufletul va deveni comestibil,si oamenii se vor hrani din tine.Tu sa fii o carte a vietii pentru cei din jur.Fii un best seller!Nu cunosc metoda Lui Dumnezeu de a scrie,poate foloseste degetul,asa cum a scris si pe tablele Legii,nu stiu.Am scris asta pentru ca,cu totii suntem constienti ca Biserica lui Dumnezeu nu este chemata sa stea pe o insula izolata,aparata,si ferita de toate atacurile celui rau.Noi nu suntem feriti de lume,suntem aici doar ca Isus se ruga pentru ucenicii Sai sa fie feriti de cel rau.Ioan 17.Ce minunat sa vedem lucrurile simple,pline de sinceritate si traire care sunt langa noi,care se intampla clipa de clipa,si ne aduc fericirea.Adevarata fericire!Sunt fericita cand pot sta departe de rautati gratuite,de oameni falsi.Sunt fericita cand oamenii dragi mie sunt veseli,cand o mana intinsa simti ca face minuni.Sper ca asta sa te faca sa zambesti,chiar si atunci cand oamenii in jur sunt rai si prefacuti.Ma bucur tainic si recunoscatoare pentru fiecare zi pe care Dumnezeu mi-a ingaduit s-o mai petrec pe pamant,dupa ce viata m-a adus cu forta pana la marginea abrupta a mortii.Nu stim parca sa ne bucuram cu adevarat,decat dupa ce aproape pierdem totul.Atunci invatam sa pretuim valoarea unei clipe irepetabile.Ma intreb mereu si nu stiu,nu reusesc,parca e acelasi drum pentru toti si intelepciunea nu vrea sa vina decat la pachet cu suferinta?Poate asta e frumusetea vietii,sa murim si sa inviem iar prin iubire,sa renastem dupa fiecare cazatura,cu genunchii sufletului raniti,sa ne ridicam incet si sigur si sa ne traim bucuriile ramase.Vrei sa ai influenta asupra celorlalti?Nu vei putea niciodata sa ai control asupra cuiva,insa poti face in asa fel incat acestia sa fie mai dispusi sa te asculte.Nu poti niciodata sa stii cum poti influenta viata altora,prin ceea ce faci sau prin ceea ce nu faci.Tine seama de acest lucru si incearca sa schimbi ceva in viata celorlalti,in bine.Fiecare om pe care il intalnesti in viata,te influenteaza intr-un fel sau altul.Ne dorim ca oamenii cu care interactionam sa fie o sursa de energie pozitiva,motivare,inspiratie,sa ne ajute sa evoluam in fiecare zi.Ne bucuram de fiecare data cand intalnim o astfel de persoana si ne dorim sa ne fie aproape cat mai mult timp.Cu cat stii mai mult,cu atit sustii mai putin ca stii.Iar cand cunoasterea ta este perfecta,poti sa spui doar atat.Nu stiu nimic.Nimic nu este permanent,totul este in continua schimbare,tineretea,sanatatea,si chiar viata insasi.Toate lucrurile sunt supuse schimbarii,luptati din rasputeri pentru ele.Suferim pentru ca nu suntem capabili sa acceptam adevarul si realitatea impermanentei.Daca nu ar exista momente dificile,cum isi mai face omul autocritica.Daca nu ar cunoaste suferinta,cum i-ar mai putea ajuta pe cei din jur cand sunt la nevoie,stiind astfel cum se simt acestia in momentele grele.In viata,schimbarea este un proces natural.Trecut,prezent si viitor,toate stau in mainile tale.Nimic nu se sterge.La urma urmei,suntem suflete care invata sa aiba curaj sa isi exprime emotiile si sentimentele,chiar si prin cele mai simple si aparente lucruri fizice.Insa tocmai aceasta inocenta,viata omului este frumoasa.Cateva sfaturi pentru o viata linistita si frumoasa pentru suflet,dedicati-va timp,bucurati-va de adevaratele valori ale vietii.Apreciati lucrurile simple si pure.Pentru vremurile care le traim,acest sfat nu este usor de urmat.Daca scriu povesti,nu inseamna ca nu au un sambure de adevar,daca au un sambure de adevar nu inseamna ca trebuie sa credeti chiar tot ce e scris,scriu deoarece mi se pare extrem de important pentru viata fiecaruia.Ma intristeaza sa vad ca atatea persoane se pierd in detalii,renunta la principii si isi distrug viata din cauza anturajului.Desi cu totii trebuie sa acceptam ca nu toate persoanele au o influenta pozitiva in viata noastra.Zilnic ne inconjuram cu tot felul de oameni.Sa ne oprim sa analizam,sa ne dam seama ca influenta unora afecteaza intr-un mod foarte negativ stilul nostru de viata,obiceiurile,chiar si atitudinea.Este datoria fiecaruia sa fim atenti la acest aspect si sa luam atitudine.Si ideea nu e sa ne izolam,ci sa fim selectivi cu persoanele din jurul nostru.Iar daca ne dorim ca noi insine sa nu fim o piatra de poticnire in viata altora,trebuie sa investim zi de zi in educatia personala.Asta inseamna sa nu acumulam in mintea noastra orice informatie,si sa fim atenti deoarece nu doar persoanele ne pot influenta.O foarte mare importanta au si activitatile noastre,alimentatia,odihna si activitatea fizica.De asemenea muzica,cartile,timpul liber,lumea virtuala.Viata poate fii o experienta minunata,nu lasa ca nimeni si nimic sa-ti schimbe traiectoria.Invata sa te iubesti si traieste frumos,cu zambetul pe buze,inima plina de iubire si cu un spirit mereu optimist.Daca e adevarat,luptati.Nu renuntati,indiferent cat de disperata pare situatia acum.Amintiti-va,cele mai multe lucruri bune din viata nu vin usor,dar merita.Incercati sa traiti astfel incat,intr-o buna zi,sa priviti inapoi si sa puteti spune,nu credeam ca sunt capabil sa o fac,dar am facut-o.Am ajuns foarte avansati tehnologic,dar am ramas atat de involuati spiritual incat doar atunci cand suntem loviti sau cand simtim durere si suferinta,ne dam seama ca exista Dumnezeu,si numai atunci vrem sa vorbim cu El si il rugam sa ne ajute.Dar cati dintre noi ii multumesc Lui pentru lucrurile pe care le are deja?Eu una ii sunt recunoscatoare pentru tot ceea ce sunt,ce fac si ce posed,si am admiratie fata de toata Creatia ce ma inconjoara.Daca nu ar fi asa,as simti ca nu merit sa fiu si sa traiesc.Daca nu ar fi asa,as fi un orb nefericit.Foarte multi traiesc mergand pe strada,fara sa-si dea seama de copacii inverziti,de cerul albastru sau de pasarelele ce ciripesc.Ei trec pe langa aceste lucruri minunate zi de zi neobservand frumusetea lor,si apoi ajung acasa intre peretii din beton si se intreaba de ce sunt nefericiti.A trecut mult timp de atunci,si mi-a luat foarte mult timp sa inteleg,oare ce a fost in capul meu cum am putut dintr-o data sa ma gandesc,pana aici mi-a fost,acum sunt pregatita sa inchei socotelile cu viata.Este peste puterile mele de acest gand,inteleg acum cat de puternica poate fi o depresie.Am simtit toate astea,si nu o spun cu mandrie,ci cu o eliberare,penru ca am analizat si reanalizat,si nu as putea nici macar o secunda sa mai cad atat de jos,as stii sa trag de mine,as stii ca merita sa traiesc,chiar si atunci cand cred ca nu mai am nimic si pe nimeni care sa ma sustina,sau sa ii pese de mine.Am invatat sa iubesc lucruri simple,apa,soarele,norii,pasarelele,florile,surasul copiilor de pe strada.Am invatat ca atunci cand tu nu te iubesti,nu te iubesc nici cei din jurul tau,ne nastem singuri si murim la fel de singuri.Insa viata pe care o avem,e frumos sa o impartasesti,e mai usor sa imparti greul,e minunat sa creezi in viata.Acum stau si ma gandesc cat de mult imi doresc sa am pe cineva,care poate nu am avut niciodata,poate tocmai de aceea toate gandurile mele legate de mine sunt doar franturi de emotie,si pline de bucurie din copilarie cu foarte multe amintiri.De multe ori visez,cum o fiinta prinde viata si ma gandesc mereu.Eu vreau oameni de calitate in viata mea,vreau sa fiu implinita spiritual si emotional,vreau sa traiesc dragostea aceea vulnerabila si divina.Dar cu toate astea am o viata ce MERITA TRAITA,si daca nu merita sa traiesc pentru ceea ce am lasat in urma mea,si pentru ce sau nu in prezentul meu,atunci cu siguranta merita sa traiesc pentru viitorul meu,pentru familia si copii pe care ii am,pentru dragostea eterna,pentru bunatate,pentru oamenii care au nevoie de mine,si carora le pot intinde o mana,sa le fac un bine fara nimic in schimb.Merita sa traiesc cu gandul ca azi am facut o fapta buna,si datorita mie cineva e mai mangaiat si fericit.Iubesc totul in jur,si merit sa primesc macar aceeasi dragoste inapoi.Am descoperit mai mult decat credeam ca pot vreodata sa descopar despre mine,in primul rand,apoi despre oamenii din jurul meu.Daca vrei sa schimbi pe cineva,intai incepe cu tine,si asta fac de ani de zile,ma analizez si incerc sa imbunatatesc tot ce cred eu ca este nepotrivit pentru mine,si pentru comportamentul meu.Am invatat sa accept oamenii asa cum sunt si sa nu mai judec.Am incredere in mine.Am varsat multe lacrimi dar le-am uitat,le-am acoperit cu ZAMBETE.Cuvintele sunt de prisos,viata e fragila.Traieste-o cum e mai bine.Timpul e pretios,si deseori nu ne dam seama cat de repede trece,si odata cu el,se duc pe langa noi si toate sansele de care nu am profitat.Sa sper si sa traiesc,ca totui trecator in viata.Examenul vietii este greu,examenele care trebuie sa le dai zilnic au multe urmari.Am inteles ca viata este un constant proces de invatare si cunoastere,am vrut sa invat de la cei mai buni profesori.Un om nu are dreptul sa-l priveasca pe altul de sus,decat atunci cand ii da mana sa se ridice.Pentru examenul vietii,cei mai multi oameni vin nepregatiti,sperand ca vor putea trece prin viata fara griji,munca si eforturi.Nimeni nu te pregateste mai bine pentru examenele vietii decat experientele.Cei care lupta cu adevarat,sunt cei care vor trece acest examen si care se vor putea bucura de viata,de toate lucrurile pe care le vor primi.Uneori viata ne incearca rabdarea,calmul,iubirea,dorinta si puterea de a trece peste un obstacol.Se intampla uneori in viata sa fii nevoit sa alegi.Sa iei decizii.Sa risti.Sa renunti.Momente pentru care nu esti niciodata suficient de bine pregatit,lucruri care iti sunt predate doar la scoala vietii.In general viata omului este suma alegerilor pe care le face zi de zi,si clipa de clipa.Tu esti fereastra prin care vezi lumea.Ce se intampla insa cand examenele vin din partea vietii,bariere de trecut,intamplari sau probleme?Viata este un examen,care se termina odata cu moartea.Acest examen consta in teste de rezistenta,fizica,mentala,psihica,doar ca platesti in lacrimi,durere,probleme dar si victorii.Unii promoveaza aceste examene,altii le pica,dar sunt oameni care dau examen la nesfarsit si tot nu invata.Un examen de viata nu este simplu,trebuie sa fi rabdator si optimist,trebuie sa inveti sa-ti accepti problemele,sa-ti recunosti greselile sa le evaluezi si reevaluezi.Examenele devin un succes atunci cand sti sa le iei ca atare,ca ele te pot lua pe nepusa masa.Ceea ce scriu azi,se datoreaza gandurilor de ieri,iar ceea ce gandesc acum naste ziua de maine,viata este creatia gandurilor mele,cum imi sunt gandurile asa imi este viata.Tot asa ma bate gandul,sa-mi vand casa si pamantul,si sa ma duc sa uit de tot,si apoi sa vad ce eu o sa mai pot,ca nu mai pot de mine,si tare greu sa imbatranesti,boala nu ma lasa in pace,si eu o duc de pe o zi la alta.Ma zbat,ma lupt in fiecare zi cu mine,cu gandurile mele,cu temerile mele care eu obisnuiam sa le ignor,sperand ca ele vor disparea,dar nu am altceva,ci trebuie sa lupt pana la capat.Ascultati oameni de mine,asa trec zilele mele,nu ne mai intalim cu ele,si mi-e tare greu s-o spun,pana cand si pana cum,asa e pe la noi,anii trec si nu imi dau seama,bate vantul si din nou e primavara.Cand soarta ne ofera o lamaie,sa incercam sa facem o limonada.Sa uitam de propria noastra nefericire,incercand sa aducem putina fericire altora.Cand esti bun cu altii,cu tine insuti esti de fapt cel mai bun.Imi adun gandurile la rugaciune,dar apoi iar imi zboara,nu stiu ce sa fac sa scap de gandurile mele.Ce trebuie sa faci Raveca,sa iti aduni gandurile cand simti ca mintea incepe sa umble.Pe langa astea,tocmai am descoperit inca un lucru care mi-a incalzit sufletul.Imi place sa cant chiar daca afara bate vantul,tot asa ma bate gandul sa mai termin si eu la rand cu gandul.Sa ne umplem mintile cu ganduri de pace,curaj,sanatate si speranta.Ori de cate ori cadem si ratam momente si ocazii,credintele devin ganduri,gandurile devin actiuni,actiunile devin obiceiuri,obiceiurile devin valori si valorile devin un destin.Ganduriile creaza emotii,si emotiile creaza comportamentul,iar comportamentul iti creaza viata.Ai grija de gandurile tale pentru ca se vor transforma in vorbe.Ai grija de vorbele tale pentru ca se vor transforma in fapte.Ai grija de faptele tale pentru ca se vor transforma in obiceiuri.Ai grija de obiceiurile tale pentru ca vor fi caracterul tau.Ai grija de caracterul tau pentru ca el va influenta destinul tau,viata ta.Acum inteleg de ce ma doare tot corpul,de ce oasele din mine striga si urla dupa vindecare,pentru-ca suferinta mea interioara e asa de mare,eu doar trebuie sa astept.Nu ne place sa suferim si de multe ori este foarte greu sa ne vindecam de suferinte.Avem senzatia atunci cand suferim ca suntem singurii carora ni se intimpla si,din pacate nu suntem singuri,mai exista o multime de oameni in durere si suferinte.Adevaratele dureri sunt cele pe care le duci in tacere,si de care nu vrei sa fi nici compatimit si nici mangaiat,e nevoie de un anumit timp ca sa uiti de toate.Ca ma doare de fiecare data,dar tac si indur.Stiu ca nu exista o alta solutie.Stiu ca pentru a putea zambi mai tarziu,trebuie sa plang acum.E greu,cand nu te poti obisnui cu durerea.Ceea ce nu acceptam intre suferinta zilei de azi si gloria celei de maine,acesta este un real optimism.Eu socotesc ca suferintele din vremea de acum,nu sunt vrednice sa fie puse alaturi cu slava viitoare,care are sa fie descoperita fata de noi.Romani 8:18 Nu exista demnitate care sa nu se intemeieze pe durere.Totusi in toate aceste lucruri noi suntem mai mult decat biruitori,prin Acela care ne-a iubit.Fii curajos,in marea lupta fii viteaz.Se merita sa fim biruitori?Doamne ajuta-ne!Te-ai intrebat vreodata cum te vad ceilalti,cum te percep,cum iti interpreteaza actiunile si gandurile?Cum ar fi sa scriii de exemplu o compunere,asa cum faceam cand eram mai mici pe bancile scolii,in care in loc de:"Scrie cateva randuri despre tine"sa ti se ceara sa scrii cateva randuri despre cum te percep ceilalti.De ce trebuie sa porti masca?Da-ti masca jos si exprima-te asa cum simti!Fii Tu insuti!Fii autentic!Nu te mai jena sa arati cine esti cu adevarat pentru ca nu este nimic de rusine in fiinta ta.Esti o fiinta de lumina coborata intr-un trup de om.Iar oamenii traiesc in dualitate,macinati de indoieli si temeri intrucat au uitat natura lor divina.Confrunta-te cu intunericul din tine,accepta-l si integreaza-l pentru ca,lucrurile cu care nu poti trai,nu te vor lasa sa traiesti.Cand vei infrunta adevarul si vei avea curajul sa privesti lucrurile in fata asa cum sunt,fara autoamagiri si iluzii,vei vedea Lumina din tine si vei birui.Cata vreme va trece pana mana ta se va intinde sa mangaie si sa ridice,in loc sa loveasca si sa ameninte?Am tacut destul,dar astazi vreau sa stau de vorba cu tine.Si aceasta pentru ca am asteptat de la tine fapte,nu vorbe goale.Este usor sa arunci vina pe cel de langa pentru ce se intampla in societate,sa te prefaci ca esti crestin.Dar Dumnezeu nu o sa te intrebe de cate ori ai fost la biserica,de cate ori ai predicat sau de cate ori te-ai rugat.Ci a pus o lege simpla,dar greu de implinit.Iubeste-l pe aproapele tau ca pe tine insuti.Si cand o vei face,abia atunci vei avea dreptul sa vorbesti de iubire,de mila si bunatate.Vrei ca lumea sa se schimbe?Schimba-te tu,mai intai!Multi dintre noi ne luptam cu viata de zi cu zi.Efeseni 6:10-12Incolo fratilor,intariti-va in Domnul si in puterea tariei Lui.Imbracati-va cu toata armatura lui Dumnezeu,ca sa puteti tinea piept impotriva uneltirilor diavolului.Caci noi n-avem de luptat impotriva carnii si sangelui,ci impotriva capeteniilor,impotriva domniilor,impotriva stapanitorilor intunericului acestui veac,impotriva duhurilor rautatii care sunt in locurile ceresti.Nu putem fi tari decat in puterea lui Dumnezeu.Armura lui Dumnezeu este cea care ne protejeaza.Batalia noastra este impotriva fortelor spirituale ale raului din lume.Pacate care sunt subtil ascunse si nemarturisite,de pilda,dependenta continua.Lipsa de vointa,de a lua decizii categorice in ceea ce priveste abandonarea trecutului si inlocuirea lucrurilor negative cu lucruri pozitive.Rezistenta la schimbare in ceea ce priveste invingerea pacatului,chiar daca stim ca ne-ar face bine si ne-ar elibera.Multi au apelat la Biserica pentru a gasi ajutor,in multe cazuri,au fost dezamagiti si acolo.Fie nu sunt pregatiti sa ajute,fie nu vor.Lupta fiecarui crestin este una grea,pentru ca este una spirituala.Cu alte cuvinte,ne proiectam durerea asupra celorlalti crestini,aceasta se combina cu amaraciunea la care consideram ca avem dreptul.Lumea in care traim a fost candva minunata,plina de frumusete,dar omul,pacatuind,a bagat in ea pacatul,si acum frumusetea cea dintai e peste tot firescul.Sa fugim de desertaciunea lumeasca,adica pentru a ne lupta cu pacatul.Poti sa fugi in pustie,dar sa nu fugi de lume,in schimb,poti fugi de lume,ramanand in lume.Adevaratii crestini se folosesc de lume,dar cat priveste omul cel launtric,ei stau de vorba cu Dumnezeu,nu cu lumea.Traieste,ca si cum nu ai fi in lume,si vei afla odihna.Da,avem o tehnologie mult mai avansata,cunoastem mult mai multe despre stiinta,despre corpul uman,despre aceasta planeta pe care traim,decat stiam acum o suta de ani.Esti constient ca timpul zboara.Si esti de asemenea constient de ceea ce isi doresc inima si sufletul tau.Si mai stii un lucru,nu poti fi sigur de momentul in care vei parasi aceasta viata.Nu ne cunoastem viitorul,nu stim data,ziua,ora cand vom muri.Dar fiecare este diferit,fiecare avem propria viata,propriile decizii de luat,si pasi de urmat.Am invatat sa plang cu zambetul pe buze.Toata viata noastra este o lupta.Nu o lupta intre noi.O lupta pentru unirea cu Dumnezeu.Prin credinta,cautam cele de sus.Exista insa necunoscut in interiorul nostru,un necunoscut mai aparte decat cel din afara noastra.In linistea acestui necunoscut iti dai seama ca omul a incercat intotdeauna sa fuga de el,si ca poate fi el insusi fara se se cunoasca cu adevarat.Traim in aceasta lume,dar nu suntem din aceasta lume,iar viata noastra nu inseamna experientele prin care trecem si nici scopurile si motivele noastre,si nici ceea ce facem sau ceea ce avem,ci doar ceea ce ne ingaduim noua insine sa devenim,in acest necunoscut din lumea aceasta.Fiecare crestin este in razboi.Este o lupta continua.1 Petru 5:8Fiti treji si vegheati!Lupta-te,nu te da batut si vei invinge.Deoarece avem nevoie zilnica de hrana spirituala,aici este locul unde vei gasi cate o soapta,pentru a te ajuta sa intelegi voia lui Dumnezeu cu privire la viata ta.O lupta-i viata,deci te lupta,cu dragoste de ea,cu dor.Lumea te invata tot ce nu inseamna Dumnezeu,asa ca invata tu ce inseamna Dumnezeu,si fugi de sfaturile lumii.Oricare-ar fi sfarsitul luptei,sa stai luptand,caci esti dator.Traiesc acei ce vreau sa lupte,iar cei fricosi se plang si mor.De-i vezi murind,sa-i lasi sa moara,caci moartea e menirea lor.Nu uita trecutul.Traieste prezentul si priveste viitorul cu incredere si lupta pentru ceea ce-ti doresti.Zi de zi luptam sa ne creem o viata mai buna,mai usoara,uneori reusim,alteori nu,si adeseori in urma unui eveniment ramanem cu un gust amar,ca si cum nu l-am meritat.Fiecare din noi are modul propriu si personal de a lupta cu ce este pus sa lupte.Ca o concluzie la ce tot ce am scris in viata de zi cu zi,sau chiar si atunci cand asteptam pur si simplu ceva sa se intample,fie sa primim ceva,rabdarea ne ajuta.Oare ravna,intelepciunea,credinciosia si jertfa care au caracterizat generatiile anterioare ne insotesc si pe noi astazi?Oare ce lasam in urma,ca istoria sa consemneze?Nu e suficient sa postim,sa facem fapte bune,vrem sa ne vindecam de bolile sufletesti.Chiar daca e dureros,iubirea ne salveaza de chinul vesnic.Nu vreau sa uit ca fiecare om de langa mine este o minune,un chip divin.Ca in fata mea sunt doar suflete curate si frumoase.Chiar daca frumusetea e mutilata de imprejurari,ea ramane indestructibila.Taina iubirii ridica frumusetea fiintei umane mai presus de pamant,si o inalta in vesnicie.Experienta mea,si amintirile mele sunt tot ceea ce stiu despre aceasta lume si lumea viitoare,ele imi sunt suficiente.Inaintasii nostri credinciosi si-au facut partea inaintea Domnului,si au lasat in urma lor o lucrare bine facuta,iar noi suntem chemati sa o ducem mai departe.Privind in jur,la timpul in care traim,este deosebit de greu,dar nu imposibil.Cum isi va tinea tanarul curata cararea?Indreptandu-se dupa Cuvantul Tau.Psalm 119:9Cum poti trai o viata curata intr-o lume compromisa?Exista o singura cale,in genunchi,si sa ai o viata dupa Cuvantul lui Dumnezeu.Intr-adevar,nu zaresti la tot pasul astfel de oameni,astfel de crestini care ii aduc ca dar lui Dumnezeu inima,trupul,si mintea.Au un caracter integru,hotarasc sa duca o viata curata spre slava lui Dumnezeu.Sunt putini,dar exista,conteaza calitatea si nu cantitatea.Nimeni nu spune ca este usor,insa exista ceva pe lume mai minunat.Este posibil sa traiesti o viata curata cu biruinta totala asupra pacatului,o viata de biruinta.Experienta personala a mea dovedeste ca se poate sa traiesti o viata curata intr-o lume murdara.Si mai mult de atat,se merita se te sacrifici sa poti rezista pacatului.Sunt multe ispite cu ganduri necurate care trec prin mintea unui om,dar am strigat la Dumnezeu pentru ajutor.E insuportabil de greu sa poti supravietui in aceasta lume,vrand sa fii placut Domnului si nu oamenilor.Eu spun ca merita,merita fiecare secunda de durere,pentru ca dupa aceea sa gustam din plin dulcea si  mangaierea Lui.El sa ne stearga orice lacrima din ochii nostri,si sa ne umple inimile de o nespusa si vesnica bucurie.Ceea ce doresc sa scot in evidenta nu este marimea pacatului ci gravitatea si greutatea lui asupra vietii noastre,asupra relatiei noastre cu Dumnezeu.Alege sa te rupi de lanturile ce te tin,sa traiesti curat pentru Dumnezeu,zi de zi,ceas de ceas,clipa de clipa.Bucuria Mantuirii va fi prea mare si nu merita sa o pierzi din cauza unei voci ce te indruma pe carari straine pentru a simti o bucurie falsa de o clipa.Luptati,luptati,lui Statan izbanda sa nu-i dati,dar pe Domnul din inima sa-L laudati.Daca ai sa intalnesti pe cineva cazut,nu te uita cu dispret la el,nu il condamna si tu,nu il face sa se afunde mai tare.Ridica-l in dragoste,accepta-l,iarta-l,asa cum si Hristos a facut si face cu tine.Aminteste-ti dar,caci si tu,la fel ca cel de langa tine,esti un pacatos iertat de Isus...

No comments: